- Od zatrzymania pojazdu tuż przed wyjazdem z tunelu, przez zatrzymanie za sprawą potrzeby fizjologicznej dziecka, czy też nocną akcję z zablokowaniem wjazdu od strony Wilanowa, by zrobić sesję zdjęciową wewnątrz tunelu - wylicza Małgorzata Tarnowska.Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, zaznacza, że nieodpowiedzialne zachowania kierowców mają raczej charakter incydentalny, a większość użytkowników tunelu POW potrafi zachowywać się w bezpieczny sposób. Niestety zdarzają się również poważne występki.Najdziwniejszym zarejestrowanym przez kamery monitoringu zajściem był jednak wybryk mężczyzny, który ewidentnie pomylił najdłuższy tunel w Polsce z salą gimnastyczną.- Wszystkich nieodpowiedzialnych kierowców i ich pasażerów przebił jednak ten, który wysiadł z pojazdu, by spróbować stanąć na głowie na jednym z pasów ruchu drogi ekspresowej - podsumowuje rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.GDDKiA poinformowała dzisiaj o wybrykach kierowców w otwartym niespełna dwa tygodnie temu tunelu POW. Nie wszyscy zdają sobie chyba sprawę, że system monitoringu działa tam 24h na dobę i wszystkie najdziwniejsze i bardzo nieodpowiedzialne zachowania zostają zarejestrowane.
W poniedziałek spełniła się obietnica Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Obiekt miał zostać oddany "przed początkiem zimy", więc 20 grudnia był ostatnim dniem, aby tego dokonać. Na uroczystości związanej z inauguracją działalności tunelu przemawiał premier Mateusz Morawiecki, a także minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Zabrakło prezydenta Warszawy.Tunel POW pod Ursynowem jest najdłuższym tunelem w Polsce, jego długość to 2335 metrów. Oddanie inwestycji było spóźnione o 1,5 roku. Obiekt jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy.Po pozytywnej decyzji strażaków z Państwowej Straży Pożarnej, kolejnym etapem przed oddaniem tunelu POW do użytku była pozytywna zgoda Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, która została wydana 17 grudnia. W poniedziałek rano zgodę na użytkowanie wydał także wojewoda mazowiecki - Konstanty Radziwił.Podczas konferencji prasowej, na otwarciu tunelu przemawiał m.in. premier Mateusz Morawiecki.- Dzisiaj otwieramy najdłuższy tunel w Polsce. To pewnego rodzaju symbol połączenia Polski Wschodniej i Polski Zachodniej. Połączenia ze sobą dwóch systemów dróg ekspresowych, dwóch autostrad. To bardzo ważne, ponieważ do tej pory Polska w dużym stopniu była pocięta, poszatkowana taką siatką dróg ekspresowych, bardzo potrzebną ale nie połączonych ze sobą w bardzo wielu miejscach - mówił premier Mateusz Morawiecki.Premier podkreślił także, że ma nadzieję, że tunel pod Ursynowem nie tylko przyczyni się nie tylko do zwiększenia komfortu życia mieszkańców Warszawy i całej Polski, ale także do zwiększenia ich bezpieczeństwa. Drugi w kolejności głos zabrał Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. Nie było się bez uszczypliwości w stronę miasta. Minister dosadnie powiedział, że plac pod budowę "został późno przekazany GDDKiA".- Polacy zasługują na bezpieczne drogi. Realizujemy cel, jakim jest zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Dzisiaj oddajemy kolejną inwestycję, jaką jest tunel w ciągu południowej obwodnicy Warszawy. To bardzo pracochłonne i wielce rudne dla inżynierów wezwanie, dla wszystkich budowniczych, zostało zrealizowane - mówił podczas konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.Minister podkreślał także, że najważniejsze było bezpieczeństwo, stąd trwające opóźnienie w oddaniu obiektu do użytku dla kierowców.- W tym tunelu zainstalowano 11 systemów alarmowych, systemów zabezpieczeń. Zainstalowano 224 repery niwelacyjne, które śledzą zmiany w geometrii w tunelu - dodał Adamczyk.Podczas konferencji prasowej jeden z dziennikarzy zapytał obecnych przedstawicieli władzy, dlaczego podczas dzisiejszego oddania tunelu POW do użytku nie ma obecnych przedstawicieli miasta?- Może ja odpowiem na to pytanie. Tunel POW pod Ursynowem był w całości inwestycją GDDKiA, a nie Warszawy - odpowiedział krótko Piotr Müller, rzecznik prasowy rządu.Po godzinie 13, w poniedziałek, tunel zostały otwarty dla ruchu w obu kierunkach.📢 Pierwsze samochody pojechały nowo otwartym odcinkiem #S2 w. Puławska - w. Warszawa Wilanów #ŁączymyPolskę #FunduszeUE pic.twitter.com/SIrKG60vm5— GDDKiA Warszawa (@GDDKiA_Warszawa) December 20, 2021 Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:"Wiadomości" TVP nie poinformowały widzów o przegłosowaniu lex TVNDodatkowy zasiłek opiekuńczy dla rodziców i opiekunów. Wyjaśniamy, kto go dostanieSanepid i policja intensyfikują kontrole. Będą działać również w święta i SylwestraJeżeli chcesz się podzielić informacjami z Warszawy lub Mazowsza, koniecznie napisz do nas na adres [email protected]źródło: goniec.pl
Mieszkańcy Warszawy z niecierpliwością czekają na tunel Południowej Obwodnicy Warszawy pod Ursynowem. Po pozytywnej opinii straży pożarnej, wszystko wskazuje na to, że obiekt zostanie dopuszczony do ruchu ostatniego dnia jesieni czyli 20 grudnia. "Data jest możliwa pod warunkiem, że zostaną wydane dwie pozostałe decyzje" - mówi w rozmowie z naszym portalem Małgorzata Tarnowska z GDDKiA w Warszawie.Obecnie Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na opinie Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, który po sprawdzeniu dokumentacji tunelu, musi wysłać swoich ekspertów w teren, aby sprawdzili czy to co jest w dokumentach, zgadza się ze stanem faktycznym wybudowanego obiektu. Następnym etapem będzie wydanie zgody na użytkowanie przez Wojewodę Mazowieckiego.- Data 20 grudnia jest możliwa pod warunkiem, że uzyskamy pozwolenie na użytkowanie od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz zgodę wojewody. Dodatkowo wykonawca będzie musiał dokonać zmian w organizacji ruchu takich jak m.in. oznakowanie poziome i pionowe - powiedziała w rozmowie z portalem Goniec.pl Małgorzata Tarnowska z GDDKiA w Warszawie.
Tunel pod Ursynowem będący częścią Południowej Obwodnicy Warszawy otrzymał pozytywną opinie od Państwowej Straży Pożarnej. Pierwsza decyzja w październiku była negatywna ponieważ wentylacja w tunelu nie uzyskała podczas testów odpowiednich wyników. Teraz jeszcze pozwolenie musi wydać nadzór budowlany oraz wojewoda mazowiecki.Był to drugi odbiór tunelu realizowany przez straż pożarną. Wcześniej, w październiku, decyzja była negatywna ponieważ obiekt nie przeszedł pozytywnie testów związanych z wentylacją. Jeden z wentylatorów został wysłany na naprawę do fabryki producenta w Portugalii. Po usunięciu usterki wrócił do Polski. Wtedy to straż pożarna mogła podjąć drugą próbę. Jak się dziś dowiedzieliśmy - udaną. Pozytywna decyzja dla tunelu pod Ursynowem została wydana w piątek popołudniu.- Wydaliśmy pozytywną opinię bezpieczeństwa przeciwpożarowego - powiedział Polskiej Agencji Prasowej bryg. Karol Kierzkowski z Państwowej Straży Pożarnej.Jak informuje Radio dla Ciebie, wszystkie inne elementy dotyczące bezpieczeństwa przeciwpożarowego jak detekcja, klaty dymowe, wyłączniki, dojazdy przeciwpożarowe i zaopatrzenie w wodę działały prawidłowo.O pozytywnej decyzji poinformowała także Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.Zakończyła się kontrola PSP w tunelu #S2 #POW. Mamy pozytywne stanowisko. W poniedziałek otrzymane dokumenty złożymy do WINB. Po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, ostatnim krokiem będzie uzyskanie zgody Wojewody Mazowieckiego.— GDDKiA Warszawa (@GDDKiA_Warszawa) December 3, 2021