Pilny komunikat banku. Klienci mogli paść ofiarą oszustów
Pilny komunikat w sprawie swoich klientów wydał bank BNP Paribas, który ostrzega, że mogą oni w łatwy sposób stracić pieniądze. Nową akcją oszustów jest przesyłanie wiadomości SMS z aktywnym linkiem do strony ściągającej dane. Chodzi tutaj o bardzo wrażliwe informacje, a strona jest łudząco podobna do oficjalnej. Sprawdź, czy jesteś w stanie uniknąć zagrożenia.
BNP Paribas alarmuje. Uważaj na swoje dane
Kradzież pieniędzy z kont bankowych to zjawisko powszechnie znane, jednak oszuści nadal dobrze sobie radzą. CERT Orange Polska zwraca uwagę, że klienci banku otrzymują SMS-y z powiadomieniem o wygaśnięciu aplikacji GO-mobile , a żeby temu zapobiec, jej użytkownik ma natychmiast kliknąć w hiperłącze. Zostaje wówczas odesłany do formularza o niemal identycznym wyglądzie , jak ten na właściwej stronie banku.
Oszuści chcą PESEL, login i nazwisko panieńskie matki
Podstawą działania takich SMS-ów jest wzbudzenie silnych emocji, np. właśnie strachu, że zaraz nie dostaniemy się na konto. Oszuści naciskają, żeby reagować od razu, a przy tym żądają numeru PESEL, nazwiska panieńskiego matki oraz loginu i hasła . Pełen dostęp do naszych rachunków bankowości elektronicznej.
Zobacz także : Krytyczna awaria w PKO BP. Miliardy strat na kontach klientów
BNP Paribas ostrzega. "Nie klikaj w linki"
Bank BNP Paribas zwraca uwagę, że powiadomienie nie musi dotyczyć tylko aplikacji. Równie dobrze oszuści mogą podszywać się pod firmy kurierskie , znajomych czy różne urzędy. W komunikacie padają trzy proste zasady, które istotnie zmniejszają szansę na utratę pieniędzy.
Nie klikaj w linki przesyłane w wiadomościach SMS - w ten sposób możesz zostać przekierowany do strony wyłudzającej dane do logowania – podaje w pierwszej kolejności BNP Paribas, po czym wymienia dwie pozostałe sugestie. – Wpisuj ręcznie adres logowania do bankowości. (…) Autoryzuj hasłem SMS tylko te transakcje, które chciałeś wykonać.
Zobacz także : Nadchodzi podwyżka płacy minimalnej. Padła konkretna data