Bolt stracił licencję na przewożenie osób
Dziennik Gazeta Prawna poinformował, że Bolt stracił licencję na przewóz osób. To efekt postępowania administracyjnego prowadzonego przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Firma odwołała się od decyzji.
Bolt stracił licencję na przewożenie osób
- Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze zwraca uwagę, że nawet jeśli cofnięcie uprawnień by się uprawomocniło, firma mogłaby działać dalej na podstawie pozwolenia innej spółki, którą założyła latem zeszłego roku — pisze Dziennik Gazeta Prawna.
Bolt miał stracić licencję z uwagi na „na współpracę z osobami oraz firmami, które nie posiadały stosownych licencji”. Firmie zarzuca się także „fikcyjne zatrudnianie kierowców, na przykład na 1/16 etatu, podczas gdy pracowali ponad etat oraz niezgłaszanie faktu zatrudniania poszczególnych osób, do właściwego urzędu”.
Chciała zrobić zakupy w Biedronce. Gdy zobaczyła jedną rzecz, od razu złapała za telefonRząd chce zadbać o bezpieczeństwo pasażerów
- Poprawiamy bezpieczeństwo pasażerów w taksówkach zamawianych przez aplikację. Nowelizacja ustawy prawo o ruchu drogowym została przyjęta przez Radę Ministrów — poinformował niedawno Janusz Cieszyński, pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa, odwołując się do przypadków przestępstw dokonywanych w pojazdach.
Firmy przewozowe będą miały obowiązek dokładniej weryfikować tożsamość kandydatów na kierowców, ich uprawnienia do kierowania pojazdem oraz niekaralność. Konieczne będzie również sprawdzanie, czy kurs jest realizowany przez osobę do tego upoważnioną. Wizerunki kierowców będą przechowywane przez pięć lat.
Wzrasta liczba przestępstw o charakterze seksualnym
Dane Komendy Głównej Policji są bezlitosne. Wynika z nich, że wzrasta liczba przestępstw o charakterze seksualnym, popełnianych w środkach transportu zamawianych przez aplikację. W 2020 roku doszło do siedmiu takich przypadków. Rok później do 21, a od stycznia do września ubiegłego roku — do 30. Pasażerowie padli ofiarą molestowania lub gwałtu. Najczęściej atakowano kobiety.
Źródło: Money/Dziennik Gazeta Prawna