Goniec.pl Finanse Zbiłeś butelkę lub słoik w sklepie? Warto wiedzieć, czy trzeba za to zapłacić
Fot. Pixabay.com

Zbiłeś butelkę lub słoik w sklepie? Warto wiedzieć, czy trzeba za to zapłacić

7 września 2024
Autor tekstu: Laura Młodochowska

Czy musimy zapłacić za uszkodzony w sklepie towar? W codziennym pośpiechu nietrudno o drobny wypadek w czasie zakupów. Nic więc dziwnego, że zwłaszcza w dużych sklepach często natrafiamy na rozbite słoiki czy butelki. Co jednak sytuacji, gdy i nam przydarzy się taka sytuacja? Jest tutaj jedna, kluczowa zasada.

Czy muszę zapłacić za uszkodzony w sklepie towar?

Zniszczenie towaru w sklepie nierzadko wiąże się z niemałym stresem nie tylko dla klientów. W alejkach sklepowych nierzadko panuje ścisk, co w połączeniu z pośpiechem może łatwo doprowadzić do chociażby strącenia produktów z półek. O tym, czy w takiej sytuacji będziemy musieli zapłacić za uszkodzony towar , decyduje jedna zasada.

ZOBACZ: Na tę opłatę masz 14 dni. Zapomnisz, zapłacisz 86 tys. zł kary

Te osoby wcale nie są zwolnione z abonamentu RTV. Trzeba wiedzieć

Uszkodzenie towaru w sklepie przez klienta – kto płaci?

Pracownicy sklepów w sytuacji zniszczenia przedmiotu przez klienta mogą zachować się różnie. Gdy robimy zakupy w dużych sklepach czy dyskontach, rozbita butelka napoju jest uznawana za niewielką stratę, a jej koszt raczej nie znajduje się na rachunku klienta. Oczywiście pod warunkiem, że był to przypadek.

ZOBACZ: PSL dostaje pieniądze od deweloperów. Płyną dziesiątkami tysięcy

Inaczej może być w przypadku niewielkich, często osiedlowych sklepów. Jak podaje Interia, w niektórych sytuacjach sprzedawcy mogą naliczyć 30 proc. ceny produktu bądź nawet poprosić o oddanie całej kwoty.

Co na ten temat mówi prawo? Zwrot za produkt może być wymagany w zależności od okoliczności, w jakich doszło do jego zniszczenia.

Kto płaci za zniszczony produkt w sklepie?

Sprzedawca może zażądać zwrotu za zniszczony produkt , jeśli do jego uszkodzenia doszło za sprawą naszej lekkomyślności , np. kiedy wrzuciliśmy słoik do koszyka. Kodeks cywilny uznaje, że odpowiedzialność za wyrządzone szkody przez dzieci do 13. roku życia ponoszą ich opiekunowie. Zobowiązani są oni więc do kontrolowania ich zachowań i niekiedy fo naprawiania wyrządzonych przez nich szkód.

Niezależnie od okoliczności, jeśli doszło do zniszczenia jakiegoś produktu, warto zwyczajnie poinformować o tym fakcie osoby pracujące w sklepie. W zdecydowanej większości przypadków poinformują nas one, że nie ma potrzeby zapłacenia za produkt.

Masz takie monety w swoim domu? Jesteś prawdziwym szczęściarzem, teraz to "skarb"
Rząd Tuska tak na poważnie! Będzie zwrot 13. emerytury? Seniorzy złapią się za głowy
Obserwuj nas w
autor
Laura Młodochowska

Redaktorka portalu Goniec.pl. Ukończyłam politologię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, a już niedługo stanę się także magistrem dziennikarstwa. Poza polityką pasjonują mnie także zagadnienia komunikacji międzykulturowej i moda w wersji haute couture. W wolnym czasie oglądam wideoeseje na YouTubie oraz nadrabiam klasyki literatury.

 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
non-fiction wiadomości finanse technologia zdrowie rozrywka sport