Wielkie zmiany w Biedronce. Wszystko przez "aferę paragonową"
Już niedługo po przyjściu do Biedronki może czekać nas niemałe zaskoczenie. Sieć sklepów zapowiada wielkie zmiany, które mają być odpowiedzią na rosnącą świadomość ekologiczną i potrzeby oszczędzania zasobów. Wyjaśniamy, czego się spodziewać.
Biedronka wprowadza zmiany w sklepach
Biedronka wdraża w życie spore zmiany w swoich sklepach. Wszystko to ma na celu oszczędzanie zasobów i odpowiedź na wymagania świadomego konsumenta. Z początkiem roku sieć otworzyła 30 nowych placówek, z których 28 jest już dostosowana do nowych celów. Oto, co można w nich znaleźć.
ZOBACZ: Ogrzewasz dom lub mieszkanie gazem? Napłynęły niepokojące wiadomości
Biedronka zapowiada zmiany po aferze
Przypomnijmy, że nie tak dawno Biedronka mierzyła się ze sporymi kontrowersjami w związku z ponad metrowymi paragonami z ich ofertą. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na działania marek pod kątem ich wpływu na środowisko – nic dziwnego, że sieć stała się obiektem krytyki. Teraz Biedronka wprowadza zmiany, mające poskutkować oszczędnością zasobów.
ZOBACZ: Emerytura wyższa nawet o 500 złotych. Ważny wniosek, trzeba go złożyć w tym miesiącu
Nowe udogodnienia w Biedronce. Ma być szybciej i eko
Biedronka znalazła się w zeszłym roku w ogniu krytyki po tym, jak coraz więcej klientów zaczęło dostawać po zakupach metrowe paragony. To z kolei zwróciło uwagę na gigantyczną ilość marnowanego papieru termicznego , który jest wykorzystywany do produkcji paragonów. Zamiast być zachęconymi oferowanymi na nich promocjami, wiele osób było poddenerwowanych postawą sieci. Teraz Biedronka zapowiada wzięcie odpowiedzialności za skutki nadmiernego zużycia zasobów.
W przypadku tak dużej sieci jak Biedronka, obsługującej rocznie nawet 1,4 mld klientów (dane za 2023 rok od Jeronimo Martins) suma nadrukowanych paragonów jest niewątpliwie duża. Jak przypomina My Company Polska, Dawid Dobrogowski z Nowej Lewicy obliczył, że każdego dnia Biedronka wydawała tak dużo paragonów, że ich łączna długość przekraczała długość granicy Polski.
Biedronka w Polsce ma ok. 3596 sklepów. Zakładając, że w 1 sklepie co 30 sekund jest drukowany paragon o długości 60 cm, to w godzinę wszystkie sklepy drukują paragony o łącznej długości 258 kilometrów. W ciągu 13,6 h długość wszystkich paragonów byłaby równa długości polskiej granicy. Wnioski wyciągnijcie sami, do czego prowadzą idiotyczne pomysły marketingowców wielkich sieci – wyliczał na platformie X.
Biedronka zyskała wówczas łatkę sieci marnotrawiącej zasoby w ramach prowadzenia kampanii marketingowej. Teraz odpowiada na te zarzuty.
Jak dotychczas w 2025 r. Biedronka otworzyła 30 nowych sklepów, a 28 z nich zawiera w sobie nowe udogodnienie. Chodzi o elektroniczne etykiety cenowe, dzięki czemu koszt towaru będzie zmieniany szybko i wygodnie. Oznacza to, że nie będzie konieczności drukowania tradycyjnych papierowych etykiet.
Biedronka umieściła w nowych placówkach elektroniczne wyświetlacze, za pomocą których możliwa jest dynamiczna zmiana cen. Ma to stanowić odpowiedź sieci na rosnące oczekiwania ekologiczne, a zarazem być sposobem na usprawnienie procesu aktualizacji cen. Ponadto sieć obiecuje działania mające na celu zmniejszenie śladu węglowego. W wielu sklepach miały pojawić się już instalacje fotowoltaiczne, a przy niektórych punktach stacje ładowania samochodów elektrycznych.