Ważny komunikat PKO BP. Ostrzegają wszystkich klientów
Klienci PKO BP otrzymali specjalne ostrzeżenie. Powodem jest ryzyko stracenia pieniędzy po kontakcie z rzekomym pracownikiem banku. W komunikacie wyszczególniono, iż wystarczą trzy kroki, aby upewnić się, że nie dochodzi właśnie do próby oszustwa.
Odbierzesz telefon i stracisz wszystkie pieniądze, PKO BP ostrzega
PKO BP wydało komunikat w związku ze wzmożoną aktywnością oszustów. Klienci największego polskiego baku trafili na celownik złodziei .
Zarówno w aplikacji IKO, jak i na stronie internetowej PKO BP pojawiło się ostrzeżenie . Przekaz jest jednoznaczny: nie ufaj, gdy usłyszysz, że po drugiej stronie telefonu znajduje się pracownik banku. To trzeba sprawdzić.
Fałszywi pracownicy banku dzwonią do Polaków
- Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków. W trakcie rozmowy mogą prosić m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod BLIK . Jeśli przekażesz im te dane, mogą wykorzystać je np. do zlecenia operacji na Twoim koncie - alarmuje PKO BP w specjalnym komunikacie.
ZOBACZ : Niektórzy seniorzy będą musieli zwrócić 13. emeryturę. ZUS nie popuści
PKO BP tłumaczy klientom, że mając aplikację mobilną IKO , można w prosty sposób sprawdzić, czy faktycznie rozmawiamy z pracownikiem banku. Wystarczą trzy kliknięcia, aby uchronić swoje pieniądze .
Pracownika PKO BP sprawdzisz w aplikacji IKO, wystarczą trzy kroki
Dzwoni do ciebie pracownik PKO BP? Zanim podasz jakiekolwiek dane otwórz aplikacje IKO . Prawdziwy pracownik nie będzie przestraszony tą propozycją, a oszuści natychmiast się rozłączą.
ZOBACZ : Wielkie zmiany od 1 kwietnia. Niektórzy pacjenci zapłacą w aptece więcej
Jak sprawdzić w aplikacji IKO, czy dzwoni do ciebie pracownik PKO BP? Przede wszystkim poinformuj swojego rozmówcę, że chcesz sprawdzić jego tożsamość . Musisz otrzymać imię, nazwisko oraz stanowisko i miejsce, z którego dzwoni do ciebie rzekomy pracownik PKO BP. Drugim krokiem wskazanym w ostrzeżeniu jest informacja o tym, że w IKO dostaniesz powiadomienie informujące o danych pracownika. Jeśli dane się zgadzają, oznacza to, że nie rozmawiasz z oszustem, a faktycznym pracownikiem banku .
- Jeśli dzwoniący odmówi weryfikacji, poda błędne dane lub weryfikacja nie będzie możliwa – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 800 302 302 - ostrzega PKO BP.
Źródło: pko bo