Uwielbiane produkty znikają z Pepco. Decyzja już zapadła
Pepco to jedna z sieci sklepów, które są uwielbiane przez Polaków. Wszystko ze względu na spory i zróżnicowany asortyment oraz niskie ceny. Teraz okazuje się jednak, że firma podjęła kluczową decyzję. Chodzi o wycofanie ze sklepów ważnego segmentu. Wielu Polaków będzie niepocieszonych tą informacją. Oto szczegóły.
Pepco wycofuje uwielbiane produkty
Sieć Pepco od lat pozostaje liderem w swojej kategorii, a to wszystko przez sympatię, jaką darzą ten sklep Polacy. Firma swoją stabilną sytuację na polskim rynku zawdzięcza bowiem dostępności ciekawych produktów o niskich cenach . W większości punktów zdobędziemy komplet dekoracji do domu, ozdobne tekstylia, odzież czy nawet akcesoria przydatne w kuchni i ogrodzie.
To właśnie z tego powodu sklepy Pepco mogą poszczycić się długimi kolejkami do kas w poszczególne dni . Sieć regularnie ogłasza promocje, które cieszą miliony Polaków - dzięki nim można np. wyposażyć się w trendującą odzież czy zastawę stołową z wizerunkiem Muminków, jak to było jakiś czas temu.
Teraz jednak na jaw wyszło, że przed klientami sklepów tej popularnej marki spore zmiany . Wszystko ze względu na wycofanie ważnego segmentu. Wiemy, których produktów nie będzie już można kupić w Pepco. Oto szczegóły.
Dalsza część artykułu pod zdjęciem.

Z półek Pepco znikną uwielbiane produkty
Informację o zmianach, które zajdą w Pepco przekazał sam prezes Stephan Borchert . Miało to miejsce na łamach PAP Biznes. Z jego wypowiedzi wynika, że ze sklepów zniknie segment FMCG (ang. fast-moving consumer goods), czyli dóbr szybkozbywalnych sprzedawanych w niskich cenach .
Pepco Group, które zdecydowało o wycofaniu się z FMCG i koncentracji na marce Pepco, chce do końca roku fiskalnego 2027 r. otworzyć ok. 500-600 sklepów Pepco w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - przekazał dziennikarzom.
ZOBACZ: Pilne wieści dla właścicieli posesji, wielu zapłaci nawet 10 razy więcej. Zacznie się już 15 marca
Wśród doniesień medialnych można znaleźć informacje, że Pepco planuje w najbliższym otworzyć nawet tysiąc sklepów . To jednak nie koniec, ponieważ w skład grupy wchodzi także sieć sklepów Poundland. W tej kwestii pod uwagę brane są również inne scenariusze, w tym te zakładające sprzedaż 825 placówek. "Zdecydowanie są zainteresowane strony tym biznesem" - wyznał w rozmowie z agencją Reutersa.
Co w takim razie z Polskimi produktami. Które dokładnie produkty zostaną w najbliższym czasie wycofane ze sprzedaży? Przedstawiamy szczegóły.
Pepco zanotowało spadek zainteresowania klientów
W skład wspomnianych dóbr szybkozbywalnych sprzedawanych w niskich cenach wchodzą między innymi artykuły spożywcze. Okazuje się, że decyzja o ich wycofaniu ze stałej sprzedaży podyktowana jest wieloma sygnałami, które od dłuższego czasu docierają do zarządu firmy . Po pierwsze problemem jest wysokość marży oraz koszty związane z magazynowaniem i logistyką.
Zarząd nie jest zadowolony z wysokości marży generowanej przez FMCG, a dodatkowo koszty sprzedaży w tym segmencie są wysokie - podaje portal wiadomoscihandlowe.pl.
ZOBACZ: Szykują rewolucję w L4. Kontrolerzy ZUS prawie jak policjanci
Po drugie, firma odnotowała spory spadek zainteresowanie klientów produktami z segmentu FMCG. Z analiz sieci wynika, że kupujący chętniej wydają pieniądze na to, co ma “wyższą jakość i dłuższą trwałość”, zamiast robienia “codziennych, tanich zakupów”. Z tego powodu Pepco postanowiło zareagować na sygnały i skupić na sprzedaży dóbr, które mogą przynieść najwyższe zyski.
