Reklama Mercedesa usunięta z sieci. Chiny oburzone utrwalaniem stereotypów
To, że z Chinami trzeba się liczyć, wiedzą wszyscy producenci samochodów. To jeden z największych i najszybciej rosnących rynków, na którym każdy chce ugrać jak najwięcej. To bardzo trudne, dlatego też firmy traktują tamtejszy rynek w szczególny sposób.
Najlepszym tego przykładem jest marka Mercedes-Benz, która przygotowała specjalny spot reklamowy, w którym występowała modelka z makijażem skośnych oczu. Reklama miała zachęcać do zakupu mercedesa CLS. Niestety, to nie auto przykuło uwagę potencjalnych klientów.
Reklama nowego modelu Mercedesa CLS została opublikowana po raz pierwszy na chińskiej platformie społecznościowej Weibo 25 grudnia. Materiał niemal natychmiast wywołał narodową debatę na temat przedstawiania azjatyckich osób przez zagraniczne firmy. Internauci byli oburzeni tym, że makijaż oczu modelki na filmie (które podkreślono czarną kreską) miał uwypuklić jej azjatyckie pochodzenie. Chińczycy uznali, że był on karykaturalny i powielał zachodnie stereotypy na temat Azjatów.
Jak przekazał dziennik Komunistycznej Partii Chin „Global Times”, „makijaż modelki odzwierciedla stereotypy Zachodu wobec Azjatów”, bo nawiązuje do dziewiętnastowiecznego stereotypu Chińczyka ze skośnymi oczami i warkoczem. Firma nie wypowiedziała się na ten temat i usunęła reklamę z social mediów.
Kontrowersyjny spot udostępniamy poniżej:
Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:
-
GW ujawnia kulisy zakupu systemu Pegasus. "PiS oszukał posłów"
-
Zmarł profesor Andrzej Nowakowski, były dyrektor szpitala Degi w Poznaniu
-
Donald Tusk spędził Sylwestra pod oknami szpitala. Martwi się o zdrowie wnuczki
Jeżeli chcesz się podzielić informacjami z Twojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec.pl
źródło: TVP Info, "Super Express"