Goniec.pl Motoryzacja Reklama Mercedesa usunięta z sieci. Chiny oburzone utrwalaniem stereotypów
YouTube: 6IX TIME NEWS

Reklama Mercedesa usunięta z sieci. Chiny oburzone utrwalaniem stereotypów

3 stycznia 2022
Autor tekstu: Piotr Szczurowski

To, że z Chinami trzeba się liczyć, wiedzą wszyscy producenci samochodów. To jeden z największych i najszybciej rosnących rynków, na którym każdy chce ugrać jak najwięcej. To bardzo trudne, dlatego też firmy traktują tamtejszy rynek w szczególny sposób.

Najlepszym tego przykładem jest marka Mercedes-Benz, która przygotowała specjalny spot reklamowy, w którym występowała modelka z makijażem skośnych oczu. Reklama miała zachęcać do zakupu mercedesa CLS. Niestety, to nie auto przykuło uwagę potencjalnych klientów.

Reklama nowego modelu Mercedesa CLS została opublikowana po raz pierwszy na chińskiej platformie społecznościowej Weibo 25 grudnia. Materiał niemal natychmiast wywołał narodową debatę na temat przedstawiania azjatyckich osób przez zagraniczne firmy. Internauci byli oburzeni tym, że makijaż oczu modelki na filmie (które podkreślono czarną kreską) miał uwypuklić jej azjatyckie pochodzenie. Chińczycy uznali, że był on karykaturalny i powielał zachodnie stereotypy na temat Azjatów.

Jak przekazał dziennik Komunistycznej Partii Chin „Global Times”, „makijaż modelki odzwierciedla stereotypy Zachodu wobec Azjatów”, bo nawiązuje do dziewiętnastowiecznego stereotypu Chińczyka ze skośnymi oczami i warkoczem. Firma nie wypowiedziała się na ten temat i usunęła reklamę z social mediów.

Kontrowersyjny spot udostępniamy poniżej:

Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami z Twojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec.pl

źródło: TVP Info, "Super Express"

Obserwuj nas w
autor
Piotr Szczurowski

Od najmłodszych lat zainteresowany głównie motoryzacją. Od kilkunastu lat codziennie sprawdzam co nowego w branży - od lat na bieżąco.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
non-fiction wiadomości finanse technologia zdrowie rozrywka sport