Pilny komunikat PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów, można stracić kontrolę nad kontem
PKO BP wydał ważny komunikat skierowany do wszystkich klientów tego popularnego banku. “Możesz stracić pieniądze i kontrole nad kontem” - można przeczytać. Nie jest tajemnicą, że oświadczenie zaniepokoiło wielu Polaków. O co dokładnie chodzi?
PKO BP wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów
PKO Bank Polski to obecnie największa tego typu placówka w naszym kraju, która obsługuje ponad 12 mln klientów. Zdecydowana większość, bo aż 11,3 mln to podmioty obsługiwane w segmencie detalicznym. Dla porównania, na drugim miejscu znajduje się Bank Pekao, któremu zaufało niemal dwukrotnie mniej Polaków - 6,5 mln.
PKO BP ostatnio coraz częściej przesyła komunikaty swoim klientom. Te regularnie dotyczą różnego rodzaju oszustw, które stają się coraz bardziej wyrafinowane. W najnowszej wiadomości bank podaje, jakie dokładnie wiadomości e-mail docierają do ewentualnych ofiar.
ZOBACZ: Dramat 62-latka, nie może wypłacić pieniędzy z konta. Ma na nim ponad 200 tys. złotych
PKO ostrzega przed fałszywymi wiadomościami
Najnowszy komunikat PKO BP , który pojawił się na stronie internetowej banku, to pilny apel do wszystkich klientów. Placówka zwraca w nim uwagę na działalność cyberprzestępców, którzy starają się wyłudzić dane użytkowników.
Placówka zwraca uwagę, że fałszywe e-maile podszywające się pod bank są opatrzone tematem: „ Aktywacja potwierdzenia mobilnego – Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług”. Wiadomości mają z kolei w polu nadawcy adres.: IPKO <service@ipko[KROPKA]pl>.
ZOBACZ: Przepracowała ponad 40 lat. Przykre, jaką emeryturę wypłaca jej dziś ZUS
PKO BP pokazał, jak wyglądają fałszywe wiadomości
PKO BP informuje, że nie jest autorem tych wiadomości i apeluje do klientów, by je ignorowali. Treść e-maili jest krótka - oszuści proszą o aktywację potwierdzenia mobilnego.
Szanowni Państwo
Informujemy, że aktywacja potwierdzenia mobilnego stała się obowiązkowa, aby kontynuować korzystanie z naszych usług. Środek ten ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa Państwa transakcji i konta. Aby aktywować potwierdzenie mobilne proszę kliknąć w poniższy link.
W razie jakichkolwiek pytań lub potrzeby pomocy, prosimy o kontakt.
Dziękujemy za zaufanie.
Zespół IPKO - brzmi treść wiadomości oszustów.
Wewnątrz wiadomości znajduje się link do strony hxxps://login-advance[KROPKA]net/IPKO, która podszywa się pod serwis IPKO. Jest to fałszywe hiperłącze, które prowadzi do spreparowanej wersji formularza logowania do bankowości internetowej PKO BP.
W związku z zaistniałym niebezpieczeństwem placówka przypomina swoim klientom o kilku istotnych zasadach:
- nasze e-maile i SMS-y nie zawierają linków
- zanim zalogujesz się do serwisu iPKO, zawsze sprawdzaj dokładnie adres strony
- linki do fałszywych stron zamieszczane są także w reklamach w wyszukiwarce i wyglądają jak zwykłe wyniki wyszukiwania
Jednocześnie PKO BP przypomina, że w razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.