Goniec.pl Finanse Pilny komunikat PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów, można stracić kontrolę nad kontem
Fot. goniec.pl

Pilny komunikat PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów, można stracić kontrolę nad kontem

9 grudnia 2024
Autor tekstu: Krzysztof Górski

PKO BP wydał ważny komunikat skierowany do wszystkich klientów tego popularnego banku. “Możesz stracić pieniądze i kontrole nad kontem” - można przeczytać. Nie jest tajemnicą, że oświadczenie zaniepokoiło wielu Polaków. O co dokładnie chodzi?

PKO BP wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów

PKO Bank Polski to obecnie największa tego typu placówka w naszym kraju, która obsługuje ponad 12 mln klientów. Zdecydowana większość, bo aż 11,3 mln to podmioty obsługiwane w segmencie detalicznym. Dla porównania, na drugim miejscu znajduje się Bank Pekao, któremu zaufało niemal dwukrotnie mniej Polaków - 6,5 mln.

PKO BP ostatnio coraz częściej przesyła komunikaty swoim klientom. Te regularnie dotyczą różnego rodzaju oszustw, które stają się coraz bardziej wyrafinowane. W najnowszej wiadomości bank podaje, jakie dokładnie wiadomości e-mail docierają do ewentualnych ofiar.

ZOBACZ: Dramat 62-latka, nie może wypłacić pieniędzy z konta. Ma na nim ponad 200 tys. złotych

Bez tych dokumentów ZUS nie wypłaci emerytury. Seniorzy muszą wiedzieć, ważne wytyczne
W głowie się nie mieści, za co każą sobie płacić w Zakopanem. Turyści będą wściekli

PKO ostrzega przed fałszywymi wiadomościami

Najnowszy komunikat PKO BP , który pojawił się na stronie internetowej banku, to pilny apel do wszystkich klientów. Placówka zwraca w nim uwagę na działalność cyberprzestępców, którzy starają się wyłudzić dane użytkowników.

Placówka zwraca uwagę, że fałszywe e-maile podszywające się pod bank są opatrzone tematem: „ Aktywacja potwierdzenia mobilnego – Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług”. Wiadomości mają z kolei w polu nadawcy adres.: IPKO <service@ipko[KROPKA]pl>.

ZOBACZ: Przepracowała ponad 40 lat. Przykre, jaką emeryturę wypłaca jej dziś ZUS

PKO BP pokazał, jak wyglądają fałszywe wiadomości

PKO BP informuje, że nie jest autorem tych wiadomości i apeluje do klientów, by je ignorowali. Treść e-maili jest krótka - oszuści proszą o aktywację potwierdzenia mobilnego.

Szanowni Państwo

Informujemy, że aktywacja potwierdzenia mobilnego stała się obowiązkowa, aby kontynuować korzystanie z naszych usług.  Środek ten ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa Państwa transakcji i konta. Aby aktywować potwierdzenie mobilne proszę kliknąć w poniższy link.

W razie jakichkolwiek pytań lub potrzeby pomocy, prosimy o kontakt.

Dziękujemy za zaufanie.

Zespół IPKO - brzmi treść wiadomości oszustów.

Wewnątrz wiadomości znajduje się link do strony hxxps://login-advance[KROPKA]net/IPKO, która podszywa się pod serwis IPKO. Jest to fałszywe hiperłącze, które prowadzi do spreparowanej wersji formularza logowania do bankowości internetowej PKO BP.

W związku z zaistniałym niebezpieczeństwem placówka przypomina swoim klientom o kilku istotnych zasadach:

  • nasze e-maile i SMS-y nie zawierają linków
  • zanim zalogujesz się do serwisu iPKO, zawsze sprawdzaj dokładnie adres strony
  • linki do fałszywych stron zamieszczane są także w reklamach w wyszukiwarce i wyglądają jak zwykłe wyniki wyszukiwania

Jednocześnie PKO BP przypomina, że w razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.

PKO

PKO

Dostali ogromne rachunki za ogrzewanie. Od razu poszli z nimi do prawnika
Przepracował 67 lat. Trudno uwierzyć, jaką emeryturę wypłaca mu ZUS
Obserwuj nas w
autor
Krzysztof Górski

Redaktor portalu Goniec.pl. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od klasycznej gazety papierowej. Obecnie natomiast jestem całkowicie pochłonięty internetem i tym co interesuje Polaków. Prywatnie pasjonat sportu, psychologii i komiksów.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
non-fiction wiadomości finanse technologia zdrowie rozrywka sport