Nie działają płatności. Coraz więcej informacji o poważnej awarii systemu
Klienci z całej Polski zgłaszają problemy z popularną usługą. W ostatnich godzinach do serwisu downdetector.pl wpłynęło kilka tysięcy zgłoszeń, dotyczących wykonywania płatności za pomocą systemu BLIK. Pojawia się coraz więcej informacji na temat “dużej awarii” serwisu, z którego korzysta około 17 milionów Polaków.
Klienci informują o "wielkiej awarii"
Użytkownicy donoszą o wielkiej awarii popularnego serwisu. Na koniec czerwca 2024 r. z płatności mobilnych BLIK korzystało już ponad 17 mln użytkowników, czyli o 2,8 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wiele z tych osób może mieć aktualnie problemy z korzystaniem z usługi, co widać po rosnącej liczbie zgłoszeń w serwisie downdetector.pl.
ZOBACZ: Polacy zapłacą krocie za ogrzewanie. Znamy przybliżony termin
Poważna awaria BLIK, klienci nie mogą dokonać płatności
Użytkownicy systemu płatności mobilnych BLIK oraz klienci niektórych banków informują o problemach z działaniem usług. BLIK to system płatności mobilnych, który umożliwia między innymi dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych z wykorzystaniem sześciocyfrowych kodów. Do jego wykorzystania wystarczy uruchomienie aplikacji banku w telefonie, wyświetlenie kodu, przepisanie go na terminal lub na stronie internetowej podczas dokonywania transakcji. Potem wystarczy potwierdzić płatność PIN-em w aplikacji banku. Wygenerowany kod jest ważny przez maksymalnie dwie minuty i umożliwia także dokonywanie płatności online.
BLIK wykorzystywany jest nie tylko w płatnościach online. Można za jego sprawą także wpłacać i wypłacać pieniądze w bankomatach oraz wpłatomatach. Ponadto umożliwia międzybankowe przelewy na telefon - zamiast przepisywania 26-cyfrowego numeru konta, wpisywany jest tylko numer telefonu odbiorcy. Jak wynika z informacji dostępnych na stronie downdetector.pl, który gromadzi informacje o utrudnieniach, w sobotę (16 listopada) wiele z tych opcji dotknęła jednak masowa awaria . Problemy napływają ze strony użytkowników systemów bankowych w całej Polsce.
Pierwsze zgłoszenia na temat problemów z usługą pojawiły się w sobotę około godziny 11.20. Wiadomo już, że niektórzy klienci od kilku godzin nie mogą załatwić swoich spraw w bankach.
ZOBACZ: 4183 zł co miesiąc dla niektórych Polek i Polaków. Padła konkretna data podwyżki świadczenia
BLIK nie działa
W sobotę (16 listopada) użytkownicy serwisu BLIK mierzą się ze znaczną awarią, która uniemożliwia im także korzystanie z kilku banków. Klienci BLIK zaczęli masowo zgłaszać problemy z płatnościami około godziny 11.20 . Od tego momentu liczba zgłoszeń stale rośnie. Użytkownicy donoszą także o problemach w bankach takich jak: PKO BP, Bank Millennium, mBank, Santander Bank, Pekao czy ING Bank Śląski.
PKO BP nie mogę potwierdzać wypłaty BLIK ani nie mogę wysłać komuś pieniędzy o co chodzi?; BLIK nie działa w ING – to tylko niektóre z wpisów, które pojawily się w ostatnich godzinach w serwisie X.
Podobne zgłoszenia pojawiają się m.in. na profilu PKO BP na Facebooku.
Nie działa blik ani płatności zbliżeniowe; Kiedy będzie działała aplikacja, nie mogę nic wypłacić i zapłacić – informują internauci.
Na ten moment nie pojawił się oficjalny komunikat przedstawicieli PSP (operatora BLIK), a także żadnego z banków, którego dotknęła awaria. Warto zaznaczyć, że część instytucji finansowych informowała o zaplanowanych na ten weekend pracach serwisowych, jednak w większości przypadków miały one dotyczyć nocy z soboty na niedzielę.