mBank ostrzega wszystkich klientów bez wyjątku. Uważaj, kiedy odbierzesz telefon
mBank wydał ostrzeżenie najwyższej rangi dla wszystkich swoich klientów. Niestety, dochodzi do coraz liczniejszych prób wyłudzenia pieniędzy oraz wrażliwych danych osobowych przez rzekomych “pracowników banków”. Chwila nieuwagi można nas, dosłownie, bardzo drogo kosztować. Jak wygląda taki telefon od oszusta?
mBank ostrzega klientów. Tak poznasz telefon od oszusta
mBank w oficjalnym komunikacie informuje, że dochodzi do prób wyłudzenia danych osobowych i pieniędzy przez oszustów, którzy podszywają się pod pracowników banku. Najczęściej dzwonią, aby poinformować klienta o rzekomych problemach, które wystąpiły na jego koncie, np. nieautoryzowanej transakcji, którą ktoś miał dokonać z jego rachunku bankowego.
Następnie usiłują przekonać potencjalną ofiarę do zainstalowania dodatkowej aplikacji, która ma za zadanie “przywrócić bezpieczeństwo konta”, bądź dokonania przelewu lub podania kodu BLIK. W każ∂ej z powyższych sytuacji ich jedynym celem jest przejęcie środków, które są zgromadzone na rachunku klienta.
mBank radzi, jak uchronić się przed oszustami
mBank przypomina wszystkim swoim klientom, że warto stosować się do kilku podstawowych zasad bezpieczeństwa, podczas tego typu kontaktów:
- nigdy nie należy podawać kodów blik/zlecać przelewów, kiedy jesteśmy o to poproszeni przez “pracownika banku” przez telefon;
- odradza się instalowania jakichkolwiek dodatkowych aplikacji, na prośbę telefonujących osób;
- nie należy podawać w rozmowie telefonicznej swoich danych do logowania do bankowości elektronicznej, bądź danych karty płatniczej.
Należy również pamiętać, że jeśli dzwoni do nas prawdziwy pracownik mBanku, wówczas otrzymamy powiadomienie na telefon, dzięki któremu możemy zweryfikować tożsamość naszego rozmówcy.
mBank przypomina. Prawdziwi pracownicy nigdy tego nie robią
mBank zaznacza również, że oszustów można poznać po tym, że proszą o rzeczy, o które prawdziwi pracownicy banku nigdy nie poprosiliby w rozmowie telefonicznej. W przypadku oficjalnego kontaktu z mLinią nie usłyszymy nigdy prośby o instalację dodatkowego oprogramowania, wygenerowanie i przekazanie kodu BLIK, lub wypłatę jakichkolwiek środków .
W przypadku, jeśli oszuści podejmą próbę kontaktu, bank prosi o kontakt pod numerem 426 300 800, celem przekazania szczegółowych informacji dotyczących zajścia.