Masz konto w PKO BP? Ważna zmiana, dotyczy każdej osoby, która ma kartę
Bank PKO PB regularnie wychodzi na przeciw swoim klientom dodając nowe funkcje dotyczące płatności. Tym razem zmiany dotyczą kart do konta i z pewnością ułatwią życie wielu osobom. Na czym polegają? Już tłumaczymy.
PKO BP wprowadza nowe funkcje
Już w marcu 2024 roku Bank PKO PB wprowadził ciekawą funkcję dla osób korzystających z kart kredytowych. Pozwalała ona na korzystanie z “plastiku” w internecie zanim dotarł on do klienta w formie fizycznej. Chodzi tu przede wszystkim o płatności z podaniem numeru karty i innych danych na stronie internetowej lub w aplikacji. Teraz zmiana dotyczy także kart debetowych.
ZOBACZ: Recepty na bezpłatne leki. Rewolucyjna zmiana lada moment wejdzie w życie
Nowe funkcje kart debetowych PKO BP
Od wtorku, 5 listopada klienci PKO BP mają możliwość korzystania z nowych funkcji dotyczących kart do konta dla klientów indywidualnych. W śród nich jest możliwość sprawdzenia w aplikacji IKO lub na stronie iPKO wszystkich danych swojej karty i bezpiecznego skopiowania ich do płatności. Kolejną nowością jest zmienny kod CVC/CVV. Będzie on ważny tylko przez określony czas, po czym się zmieni. Kod wyświetlany będzie w aplikacji IKO i serwisie iPKO lub dostępny będzie za pomocą bankowej infolinii. Karty będzie można używać, podobnie jak kredytowej, jeszcze zanim otrzymamy ją pocztą.
PKO BP odchodzi od plastiku
Bank PKO BP zapowiada, że wprowadzanie nowych funkcji ma powoli sprawić, że klienci zaczną odchodzić od kart w formie fizycznej. "W dłuższej perspektywie ma to doprowadzić do wyeliminowania plastikowych kart płatniczych z portfeli naszych klientów. Pierwszy technologiczny krok właśnie wykonaliśmy - w aplikacji IKO w smartfonach oraz w serwisie iPKO dostępne są cyfrowe wersje naszych kart kredytowych. Mają wszystkie funkcje kart plastikowych, a nawet trochę więcej – zwiększający pozom cyberbezpieczeństwą zmienny kod CVC/CVV. To początek tej innowacyjnej zmiany - docelowo klient zdecyduje czy chce mieć kartę w wersji fizycznej i cyfrowej, czy tylko kartę cyfrową - przekonywał kilka miesięcy temu dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim, cytowany przez serwis bankier.pl.
Zdaniem eksperta klienci banku coraz chętniej płacą inną formą, niż za pomocą plastikowej karty. W tej chwili takie płatności to już 25 proc. transakcji w terminalach płatniczych.