Majówka 2023. Przygnębiające wyniki nowego sondażu
Majówka 2023 dla wielu Polaków nie będzie równoznaczna z podróżami i imprezami do białego rana. Wielu uczestników badania Ariadna dla Wirtualnej Polski wskazało, że w tym roku zamierza pozostać w domach. Powodem takiej decyzji często jest wysoka inflacja, wiążąca się ze wzrostem cen.
Majówka 2023. Jakie plany mają Polacy?
Majówka 2023 wypada w terminie umożliwiającym zaplanowanie dłuższego urlopu. 1 maja wypada w poniedziałek, dlatego wystarczy wykorzystać trzy dni wolnego, żeby odpoczywać przez cały tydzień. Dla wielu osób to doskonała okazja do wyjazdu. Nie wszyscy jednak będą mogli pozwolić sobie na taki luksus w dobie szalejącej inflacji.
Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na zlecenie Wirtualnej Polski przeprowadził badanie, z którego wynika, że 68 proc. badanych nie planuje majówkowego wyjazdu . Oznacza to, że tylko 32 proc. Polaków spędzi długi weekend poza domem. 13 proc. ankietowanych wyjedzie na jeden dzień, 53 proc. - na dwa lub trzy dni, 24 proc. - na od czterech do sześciu dni, a tylko 6 proc. na od siedmiu do dziewięciu dni. Dłużej będzie wypoczywać 4 proc. rodaków.
Majówka 2023. Gdzie wyjadą Polacy?
83 proc. uczestników badania deklaruje, że zamierza spędzić długi weekend w Polsce. Za granicę pojedzie tylko 17 proc. respondentów. Jakie kierunki wybiorą Polacy? 22 proc. wybiera się nad Morze Bałtyckie, 12 proc. na Mazury, a 6 proc. na Podhale. W Bieszczady, Sudety i Karkonosze pojedzie 7 proc. ankietowanych, a w Beskidy - 5 proc. 41 proc. wskazało inne miejsce.
Zdecydowana większość uczestników badania spędzi majówkę w domu. Na pytanie Wirtualnej Polski: "czy odczuwasz wzrost kosztów wyjazdów wypoczynkowych lub turystycznych w Polsce w związku z inflacją" aż 84 proc. ankietowanych odpowiedziało twierdząco. Odpowiedź "nie" zaznaczyło 6 proc. badanych, a "trudno powiedzieć" - 10 proc.
Majówka 2023. Inflacja burzy majówkowe plany
Całkiem wielu, bo aż 46 proc. Polaków, wskazało, że inflacja i wzrost cen w kraju nie miały wpływu na ich majówkowe plany. 25 proc. ankietowanych musiało jednak zrezygnować z wyjazdu właśnie z tego powodu.
13 proc. respondentów musiało znacznie skrócić planowane urlopy. Wirtualna Polska wskazuje także, że 15 proc. respondentów nie wie, czy inflacja i wzrost cen miał wpływ na ich plany na długi majowy weekend.
Źródło: Wirtualna Polska