Iława. Nie żyje 84-latka potrącona przez hulajnogę elektryczną. Pojazdem kierował nastolatek
Fatalne skutki wypadku z udziałem hulajnogi elektrycznej w Iławie (woj. warmińsko-mazurskie). Pod koniec czerwca na jednej z ulic w mieście doszło do potrącenia przez 15-letniego chłopca jadącego jednośladem starszej kobiety. Seniorka z poważnymi obrażeniami ciała trafiła do szpitala, gdzie po kilkunastu dniach zmarła. Nastolatek za swój czyn odpowie teraz przed sądem rodzinnym.
Nieszczęśliwe potrącenie seniorki przez jadącego hulajnogą elektryczną
28 czerwca kilka minut po godzinie 13 do stanowiska kierowania Komendy Powiatowej Policji w Iławie wpłynęło zgłoszenie o wypadku, który miał spowodować nastolatek jadący popularnym obecnie typem jednośladu.
- Okazało się, że 15-latek kierujący hulajnogą elektryczną jadąc chodnikiem nie ustąpił pierwszeństwa pieszej i potrącił ją. Kobieta z poważnymi obrażeniami głowy została zabrana do szpitala - przekazali policjanci z Iławy.
84-latka zmarła po kilkunastu dniach
Poszkodowaną okazała się być 84-letnia kobieta , o której życie lekarze walczyli przez kilkanaście. Niestety, 11 lipca z placówki napłynęły tragiczne wiadomości .
Życia seniorki nie udało się uratować, co potwierdzili, niestety, iławscy funkcjonariusze . Odpowiedzialnego za spowodowanie wypadku chłopca czeka teraz postępowanie w sądzie rodzinnym i nieletnich.
Policja przypomina zasady korzystania z hulajnóg
Mundurowi przypominają, że kierujący hulajnogą elektryczną mają obowiązek korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli tylko są one wyznaczone dla kierunku, w którym się poruszają lub zamierzają skręcić - z prędkością dopuszczalną 20 km/h.
Ponadto, są obowiązani korzystać z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, w przypadku gdy brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów – z prędkością dopuszczalną 20 km/h.
Poruszanie się chodnikiem lub drogą dla pieszych jest wyjątkiem obowiązującym wtedy, gdy chodnik jest usytuowany wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.
Wówczas obowiązują jednak następujące zasady: prędkość jazdy musi być zbliżona do prędkości pieszego, kierujący musi zachować szczególną ostrożność, a także ustąpić pierwszeństwa pieszemu oraz nie utrudniać mu ruchu.
Źródło: Policja