Chciał zapłacić za parking, gdy zobaczył kwotę, oniemiał. Polacy nie mogą w to uwierzyć
Czekający na nas za wycieraczką mandat naliczony za brak ważnego biletu parkingowego to bez wątpienia powód do niepotrzebnych emocji. Co jednak ma powiedzieć pewien mieszkaniec Poznania, który opłatę za parking chciał uiścić, ale ta okazał się porażająca? Nietypową sprawę opisuje portal epoznan.pl.
Kosmiczna opłata za parkowanie. Nie mógł uwierzyć, ile musi zapłacić
Media społecznościowe obiegła nietypowa sytuacja jednego z poznańskich kierowców. Mężczyzna podzielił się własnym doświadczeniem z portalem epoznan.pl, a dotyczyło ono… parkowania.
- 6 marca, na parkingu Chwaliszewo w Poznaniu, zarządzanym przez Apcoa, przez omyłkę, włożyłem do automatu bilet sprzed miesiąca, dawno już opłacony, zamiast biletu właściwego, wydrukowanego przez automat 6 marca - opisuje swoją historię lokalnemu portalowi kierowca.
Automat naliczył 2 tysiące złotych za parking
Jak się jednak okazało, zamiast zwyczajowych kilku-kilkunastu złotych opłaty, automat wyświetlił kwotę ponad 2 tysięcy zł!
- Jakież było moje zdziwienie, gdy automat bez zająknięcia naliczył kosmiczną opłatę i rozpoczął procedurę płatności! Ponieważ robiłem to odruchowo, niemal zapłaciłem ponad 2 tysiące złotych za nic, w ostatniej chwili zorientowałem się, że coś jest nie tak - pisze poruszony kierowca.
Brak komunikatu i automatycznego odrzucenia starego biletu podziałał na nerwy mężczyźnie. - Ponieważ sprawa jest poważna (dziura bezpieczeństwa, która może kosztować użytkownika potencjalnie duże pieniądze), liczę, że Państwo zaadresują temat - skarży się czytelnik lokalnego portalu.
Zarządca parkingu tłumaczy
Portal epoznan.pl napisał z zapytaniem o nietypową sytuację bezpośrednio do zarządcy poznańskiego parkingu, firmy APCOA. Spółka tłumaczy, że kupuje parkometry od firm zewnętrznych i nie do końca ma wpływ na sposób funkcjonowania oprogramowania parkometrów.
- Ze względu na bardzo dużą liczbę transakcji dane dotyczące opłaconych biletów przechowywane są w systemie przez ok. 14 dni. Następnie są kasowane. W przypadku, gdy kierowca ponownie włożył do parkometru stary, opłacony bilet, system odczytał zapisane na nim dane - wyjaśnia firma.
Źródło: epoznan.pl