Właściciele piekarni ujawnili wzrost kosztów. Specjalna kartka stanęła obok obowiązkowej rządowej adnotacji
Klienci jednej z piekarni SPC w bardzo obrazowy sposób zobaczyli, dlaczego ceny pieczywa nie spadły znacząco mimo szumnych zapowiedzi rządu. Właściciele lokalu przy ladzie, tuż obok informacji o tarczy antyinflacyjnej, wyszczególnili kosmiczne podwyżki, z jakimi muszą borykać się od początku roku.
Od 1 lutego obowiązuje wprowadzony przez rząd zerowy VAT na żywność , jednak ceny dla większości Polek i Polaków nie spadły w sposób odczuwalny. Jedna z piekarni SPC postanowiła wyjaśnić dlaczego .
Przy ladzie stanęła specjalna karteczka z napisem "wzrost kosztów" . Piekarnia wyjaśniła, o ile wzrosły jej rachunki za podstawowe do funkcjonowania rzeczy , które przekładają się na cenę pieczywa .
Warszawska piekarnia pokazała podwyżki cen, przy ladzie stanęła specjalna kartka
W sieci krąży zdjęcie z jednej z placówek warszawskiej piekarni SPC . Klienci, wchodząc po pieczywo, dowiedzieli się nie tylko o wdrożeniu tarczy antyinflacyjnej 2.0 . Przyglądając się produktom za szkłem w oczy rzuca się informacja wystawiona na ladzie .
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Tuż pod logiem SPC pojawił się duży napis " wzrost cen ". Liczby podane tuż pod nim wyjaśniły klientom, dlaczego nie mogą liczyć na znacznie tańszy chleb, bułki, czy słodkie przekąski , czyli na to, co obiecywał podczas styczniowej konferencji premier Mateusz Morawiecki.
Z informacji wywieszonej przez właścicieli piekarni wynika, że standardowe koszty prowadzenia lokalu horrendalnie się zwiększyły . Na kartce przedstawiono, że cena mąki wzrosła o 100 proc .
Jest to jednak najmniejszy wzrost cen wyszczególniony przez warszawską placówkę. Rachunki za energię wzrosły aż o 340 proc. Natomiast koszty gazu zwiększyły się aż o 650 proc.
Piekarnia nie była pierwsza
W odpowiedzi na obowiązek wystawiania w widocznym miejscu informacji o tym, że "niższe" ceny to efekt działania rządowej traczy antyinflacyjnej 2.0 , przedsiębiorcy zaczęli wystawiać swoje własne informacje , o których klienci powinni widzieć.
Warszawska piekarnia SPC nie była jedynym miejscem, które poinformowało o tym, że koszty prowadzenia biznesu wzrosły tak mocno , iż konieczne było podniesienie cen , a nie ich spadek.
Niedawno w serwisie goniec.pl informowaliśmy o sklepikarzu, który na drzwiach ogłosił, że szuka "kreatywnego" księgowego , który z podwyżek cen gazu (o 360 proc.) , energii (o 34 proc. ) oraz ZUS ( o 26 proc. ) " zrobi od lutego obniżkę cen ".
Zdrożały podstawowe produkty. Niektóre sklepy, szczególnie mniejsze i prywatne placówki, zdecydowały się na drastyczne podniesienie cen . W jednym z warszawskich sklepów osiedlowych klientka znalazła kostkę masła, która kosztowała aż... 17,50 zł .
Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:
-
Donald Tusk niekwestionowanym liderem opozycji. Może pogrążyć rząd Morawieckiego
-
Pekin 2022. Przemysław Babiarz "zażartował", że medal Kubackiego ma związek z transmisją w TVP
-
Media podały przykre wieści o Katarzynie Cichopek. Co z pracą w "Pytanie na śniadanie"?
Jeżeli chcesz się podzielić informacjami z Twojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec.pl
Źródło: goniec.pl