Goniec.pl Wiadomości Wielkie kłopoty Lidla i Biedronki. W akcji prokuratura
Goniec.pl

Wielkie kłopoty Lidla i Biedronki. W akcji prokuratura

29 lutego 2024
Autor tekstu: Ada Rymaszewska

Wielkie problemy najpopularniejszych sieci handlowych. Wojna o klientów między Lidlem, Kauflandem a Biedronką stała się w końcu przedmiotem zainteresowania prokuratury. O możliwości naruszenia przepisów śledczych zawiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego ogromne zaniepokojenie wzbudziła ostatnia, mocno kontrowersyjna akcja promocyjna.

Biedronka, Lidl i Kaufland na celowniku prokuratury

Wojna cenowa między Lidlem i Biedronką już jakiś czas temu zaczęła nabierać rumieńców. Początkowe drobne złośliwości obu sieci bardzo szybko zamieniły się w prawdziwą bitwę, która skutkowała włączeniem do rywalizacji także niechcącego pozostawać w tyle Kauflanda.

Skorzystali na tym, ale tylko po części, sami klienci, cieszący się z obniżek produktów, choć coraz bardziej zmęczeni natarczywymi SMS-ami i atakującymi ich zewsząd banerami. Teraz wiele wskazuje na to, iż wszystkie biorące udział w rywalizacji sieci będą musiały się powstrzymać. Ich działania pod lupę wzięła prokuratura, zawiadomiona przez UOKiK . Urzędnikom nie spodobała się ostatnia, drastyczna promocja na wódkę , której półlitrowe butelki sprzedawano za mniej niż 10 zł .

Możesz odzyskać pieniądze za leki. Dla kogo jest ulga rehabilitacyjna?

UOKiK skarży wódkę za mniej niż 10 zł

Jak czytamy w portalu Gazeta.pl, UOKiK przeprowadził już wstępną analizę, z której wynika, iż Biedronka , Lidl i Kaufland mogły naruszyć przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Obniżka cen alkoholu w przyjętej przez te sieci formie może stanowić zakazaną prawnie promocję napojów alkoholowych. Oznacza to, że tematyka reklamy oraz promocji alkoholi powinna zainteresować organy ścigania - podano.

Na podobny, szkodliwy aspekt cenowego szaleństwa w sklepach zwrócił zresztą uwagę także aktywista Jan Śpiewak. Zrobił to, publikując w sieci wymowny post.

Wojna o klientów nabiera tempa

Oczywiście, kwestia zawiadomienia do prokuratury, nie oznacza porzucenia sprawy przez UOKiK, który także bacznie się jej przygląda. Jego przedstawiciele zwracają uwagę, że konsument musi mieć czytelną informację o cenie produktu, a ta nie może wprowadzać w błąd.

ZOBACZ: Zważyła popularny produkt z Lidla i wrzuciła zdjęcia do sieci. Klienci poszli jej śladem

Co na to same zainteresowane sieci? Biedronka i Kaufland póki co milczą, zaś Lidl zapewnia, że "cena produktu podyktowana była warunkami rynkowymi i obowiązywała wyłącznie krótkoterminowo".

Przypomnijmy, że Biedronka ma trafić pod lupę także komornika sądowego. Chodzi o jej wywieszane przed sklepami banery, za pośrednictwem których wprost uderza w Lidla.

Źródło: Gazeta.pl, Interia

Nie tylko 13. i 14. emerytura. Seniorze, te pieniądze ci się należą
Sięgnął po przecenione mięso w Biedronce. Od razu zrobił zdjęcie
Obserwuj nas w
autor
Ada Rymaszewska

Redaktorka portalu Goniec.pl. Wcześniej pracowałam w redakcjach TVN24, Kontakt24 oraz b2-biznes.pl. Jestem absolwentką dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, a obecnie studiuję politologię. Interesuję się polityką, lubię być na bieżąco z wydarzeniami z kraju i ze świata.

 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
non-fiction wiadomości finanse technologia zdrowie rozrywka sport