Popularna sieć sklepów znika z polskiego rynku. Decyzja już zapadła
Jedna z największych sieci wycofuje się z Polski. Spar wydał specjalny komunikat, ale klienci nie mogą mieć nadziei na kontynuowanie zakupów w lubianej sieci. Wiemy, co dalej z popularnymi marketami.
Znana sieć wycofuje się z Polski, Spar opublikował komunikat
Spar wycofuje się z Polski. Decyzja na temat przyszłości sklepów nad Wisłą już zapadła. Sieć pochodząca z Holandii opublikowała oficjalny komunikat.
The Spar Group Limited rezygnuje z prowadzenia 212 sklepów w Polsce . Sieć ma w planach sprzedanie polskiej części światowego biznesu. Niemniej padła ważna obietnica.
Decyzja już zapadła
Spar to sieć z charakterystycznym zielonym drzewem w logo. Już niedługo sklepy oraz centrum dystrybucyjne znikną z mapy naszego kraju . Sieć opublikowała komunikat, gdzie zapewnia, że proces wychodzenia z Polski potrwa i nikt nie zostanie pozostawiony sam.
- Utrzymując pozytywne nastawienie do możliwości i perspektyw rozwoju handlu detalicznego na dynamicznym i rosnącym rynku w Polsce, zespół zarządzający i pracownicy Spar będą n adal pracować zarówno nad wzrostem, jak i rozwojem działalności Spar w Polsce - czytamy w specjalnym oświadczeniu.
Spar dodaje, że szuka właściwego inwestora, który przejmie sklepy na polskim rynku. - W celu zapewnienia dalszej obecności marki Spar w Polsce, bezpieczeństwa kontrahentów, partnerów detalicznych oraz zespołu w Polsce, jak również utrzymania obecnego polskiego biznesu Spar, The Spar Group potwierdziła, że nadal będzie zapewniać wymagane wsparcie dla Spar Polska do czasu sfinalizowania procesu znalezienia odpowiedniego i wiarygodnego inwestora - dodaje sieć opuszczająca Polskę.
Przesłanki o problemach Spar pojawiały się już w 2022 r.?
Spar jest siecią, która poza granicami Polski jest wyjątkowo popularna. W Polsce początki holenderskiej sieci związane są z przejęciem sklepów Piotra i Pawła.
Już w listopadzie 2022 r. pojawiły się pierwsze przesłanki świadczące, iż sieć boryka się z problemami . Aż 58 franczyzobiorców sieci Spar otrzymało informację o rozwiązaniu umowy . Wybrano ich w związku z niskimi poziomami lojalności zakupowej.
Źródło: dla handlu.pl, fakt.pl