Pilny komunikat PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów. "Wypłać gotówkę"
PKO BP to jeden z najchętniej wybieranych przez Polaków banków. Z usług spółki korzysta wiele milionów klientów, którzy w najbliższym czasie muszą przygotować się na niemałe utrudnienia. Uwielbiany bank właśnie wydał pilny komunikat. Okazuje się, że PKO BP nie jest jedyny. Klienci innych banków również muszą się liczyć z pewnymi trudnościami. O co dokładnie chodzi?
PKO BP to jeden z najchętniej wybieranych przez Polaków banków
PKO Bank Polski to bank uniwersalny, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i małe, średnie oraz duże przedsiębiorstwa. Dzięki szerokiej ofercie usług finansowych jest liderem na polskim rynku bankowym.
ZOBACZ: Zełenski leci na spotkanie z Trumpem. “Podpiszemy historyczne porozumienie”
Według danych z końca 2015 roku PKO BP dysponował rozbudowaną siecią placówek i urządzeń bankowych, obejmującą m.in. 1238 oddziałów detalicznych, 11 regionalnych oddziałów detalicznych, 32 centra korporacyjne, 7 regionalnych oddziałów korporacyjnych oraz 3196 bankomatów. W tym czasie bank obsługiwał prawie 9 milionów klientów i prowadził ponad 6,6 miliona rachunków bieżących.
Obecnie PKO Bank Polski pozostaje największą instytucją finansową w kraju, z liczbą klientów przekraczającą 12 milionów. Aż 11,3 miliona to klienci detaliczni, co stawia go na pozycji zdecydowanego lidera – dla porównania, drugi pod względem wielkości Bank Pekao obsługuje około 6,5 miliona osób.
PKO BP pozostaje pod kontrolą Skarbu Państwa, który posiada 29,43% akcji, co zapewnia mu stabilność i strategiczne znaczenie dla polskiej gospodarki.
PKO BP stawia na skuteczną komunikację z klientami
Od kilku lat PKO Bank Polski konsekwentnie rozwija strategię skutecznej komunikacji i działań, które mogą wpłynąć na korzystanie z usług bankowych czy aplikacji mobilnej. Bank dba o przejrzystość i szybkie przekazywanie istotnych wiadomości, by zapewnić użytkownikom pełen komfort i bezpieczeństwo.
PKO BP kładzie również duży nacisk na edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa. Bank na bieżąco ostrzega klientów przed nowymi metodami oszustów internetowych, szczególnie w okresach zwiększonego ryzyka – np. przed świętami, gdy wielu Polaków jest zabieganych i mniej uważnych. Świadomy rosnącego zagrożenia, PKO BP publikuje wskazówki, które pomagają klientom rozpoznać próby wyłudzeń i chronić swoje finanse.
Ty przygotowujesz się do świąt, a przestępcy tylko czekają na chwilę Twojej nieuwagi. Tym bardziej, że ich działania są coraz bardziej profesjonalne. - pisał Bank PKO BP do swoich klientów przed Bożym Narodzeniem.
Teraz spółka opublikowała kolejny ważny komunikat dla swoich klientów. Szykują się spore utrudnienia. Co ważne, również inny wielki bank w Polsce wystosował apel ws. spodziewanych utrudnień.

ZOBACZ TEŻ: Ciemne chmury nad Karolem Nawrockim, tego się nie spodziewał. Głośno o tym w całej Polsce
PKO BP informuje o utrudnieniach. ING Bank Śląski także ostrzega klientów
PKO Bank Polski wydał pilny komunikat dotyczący zaplanowanych prac serwisowych. W najbliższy weekend, od soboty 1 marca 2025 roku od godz. 20:00 do niedzieli 2 marca do godz. 08:00, dostęp do niektórych usług bankowych może być ograniczony. Mimo to bank uspokaja klientów – wciąż będzie można korzystać z płatności zbliżeniowych, transakcji internetowych, kart płatniczych oraz usługi „Płacę z iPKO”.
W najbliższy weekend zaplanowaliśmy prace w serwisie internetowym iPKO oraz aplikacji IKO. W najbliższy weekend zaplanowaliśmy prace w serwisie iPKO i aplikacji IKO. W związku z tym od soboty 01.03.2025 od godz. 20:00 do niedzieli 02.03.2025 do godz. 08.00 mogą występować chwilowe utrudnienia w dostępie do aplikacji i serwisu - wyjaśnia PKO BP w komunikacie.
Podobne prace serwisowe zapowiedział także ING Bank Śląski, jednak w jego przypadku klienci mogą napotkać poważniejsze utrudnienia. Przerwa techniczna odbędzie się w nocy z soboty na niedzielę (01.03–02.03) w godzinach 23:30–06:00. W tym czasie mogą nie działać m.in. bankomaty oraz popularna usługa BLIK, co może utrudnić dokonywanie płatności i wypłaty gotówki. Tak prezentuje się natomiast pełna lista usług, które przestaną działać w czasie przerwy technicznej:
- bankomaty i wpłatomaty
- system bankowości internetowej Moje ING i jego wersja mobilna
- system bankowości internetowej ING Business i jego wersja mobilna
- płatności BLIK
- przelewy ekspresowe
- płatności internetowe za pomocą Płać z ING
- płatności kartami w internecie z 3DSecure, czyli te, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
- automatyczny pobór opłat za przejazd autostradami
- specjalny interfejs PSD2
- transakcje we wrzutniach, które mogą być realizowane offline.
Banki zalecają wcześniejsze zaplanowanie transakcji oraz ewentualne wypłaty środków, aby uniknąć niedogodności w czasie trwania prac serwisowych.