Największa sieć komórkowa zwraca pieniądze. Jest niewiele czasu na złożenie wniosku
Jedna z największych sieci telekomunikacyjnych w Polsce wydała komunikat dotyczący zwrotu pobranych wcześniej opłat. Osoby, które kwalifikują się do takiej formy zadośćuczynienia, powinny złożyć stosowny wniosek. Czasu na to jest jednak niewiele.
Orange Polska z ważnym komunikatem
Orange Polska to bez wątpienia największa sieć komórkowa w Polsce. Według najnowszych danych pomarańczowy operator posiada obecnie ponad 17,9 mln aktywnych użytkowników. Bije tym samym na głowę takie sieci jak Play - 13,3 mln i Plus -13 mln.
Sieć telekomunikacyjna wysłała właśnie pilny komunikat, który jest skierowany przede wszystkim do jej byłych klientów. Chodzi uruchomienie procedury dotyczącej zwrotu opłat.
ZOBACZ: Jeden błąd w L4 i można stracić zasiłek. Polacy bezmyślnie go popełniają
Popularna sieć będzie zwracać pieniądze
Sprawa dotyczy opłaty za utrzymanie numeru w sieci w ofercie na kartę w wysokości 5 zł, która była naliczana za każde 31 dni braku aktywności abonenta w okresie od 4.04.2022 do 24.01.2024 r. “W związku z wątpliwościami UOKiK zwracamy środki, które są równowartością pobranych opłat za utrzymanie numeru w sieci” - informuje Orange. Firma wyjaśnia, że na zwrot pieniędzy mogą liczyć byli klienci oferty Orange na kartę, którym we wspomnianym pobrano opłatę za utrzymanie numeru w sieci.
Osoby, które wciąż posiadają w Orange aktywną ofertę na kartę, otrzymały zwrot środków automatycznie - w formie doładowania konta w okresie 9-22 lipca 2024 r. Z kolei klienci, którzy przenieśli się na abonament i zmienili numer, dostali rekompensatę w formie korekty na fakturze.
Byli klienci operatora, którzy wciąż nie otrzymali należnych im pieniędzy, mają możliwość złożenia specjalnego wniosku. Proces rozpoczął się 18 listopada i potrwa tylko do 18 grudnia 2024 r. Jak to zrobić? Już wyjaśniamy.
Tak złożysz wniosek o zwrot
Aby ubiegać się o zwrot pieniędzy, należy wypełnić formularz, który znajdziemy na oficjalnej stronie internetowej operatora. Do tego potrzebnych będzie kilka ważnych informacji. Należy przygotować:
- swój PESEL lub numer dokumentu podany przy rejestracji numeru w Orange
- numer telefonu, z którego była pobrana opłata za utrzymanie numeru w sieci
- numer rachunku bankowego, na który przelejemy Ci zwrot
Orange zapowiada, że zrealizuje wszystkie zwroty najpóźniej do 18 lutego 2025 r. Pieniądze zostaną przelane na rachunek bankowy wskazany w formularzu wniosku.
Co ciekawe, to nie pierwsze nieprawidłowości, jakie UOKiK wykrył w działaniach Orange. W ubiegłym roku pod lupę wzięto opłaty za kontakt z infolinią Orange lub nju przy darmowych rozmowach w pakiecie. Co więcej, opłaty pobierane były nie tylko za faktyczny czas połączenia z konsultantem, ale również m.in. za czas oczekiwania na takie połączenie. Drugą praktyką zakwestionowaną przez urząd było pobieranie opłat (49 zł) za diagnozę, czy doszło do zgłaszanego w reklamacji przez konsumenta uszkodzenia i która ze stron przyczyniła się do jego powstania.
Dzięki zobowiązaniu do zmiany praktyk Orange zwróci konsumentom zakwestionowane opłaty. Możliwość łatwego odzyskania pieniędzy jest ważna w sytuacji, gdy ze względu na stosunkowo niską wartość roszczeń poszkodowane osoby mogą nie zdecydować się na dochodzenie swoich praw w bardziej skomplikowany sposób, np. przed sądem. Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami, o ubieganie się o zwrot środków od Orange - przekazał we wrześniu 2023 roku prezes UOKiK Tomasz Chróstny.