Masz konto w PKO BP? Ważna zmiana dla klientów od 7 listopada
Bank PKO BP wydał komunikat do klientów, którzy logują się do ZUS wykorzystując serwis iPKO. Od 7 listopada wejdzie w życie kluczowa zmiana.
Bank PKO BP wydał komunikat do klientów
Bank PKO BP poinformował klientów, że powinni przygotować się do wykorzystywania e-Tożsamości w trakcie logowania do systemów ZUS .
Od 7 listopada 2024 roku zmienia się sposób logowania do Platformy Usług Elektronicznych ZUS z wykorzystaniem serwisu iPKO — czytamy.
e-Tożsamość to cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, dzięki któremu klienci banku PKO BP będą mogli załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Od 7 listopada będzie to jedyna forma logowania do usług ZUS przez serwis iPKO .
Bank PKO BP zmienia zasady logowania do ZUS
Bank PKO BP deklaruje, że e-Tożsamość pozwoli m.in. na potwierdzenie tożsamości przy aktywacji aplikacji mObywatel, uzyskanie mDowodu oraz logowanie do PUE ZUS , e-Urzędu Skarbowego, Internetowego Konta Pacjenta, mObywatela i innych serwisów usług publicznych.
Co więcej, e-Tożsamość umożliwi klientom PKO BP składanie wniosków online . Za pośrednictwem banku zgłoszą m.in. narodziny dziecka, zmianę miejsca zameldowania i poproszą o wydanie odpisu aktu cywilnego.
ZOBACZ TAKŻE: Mistrzowie "Awantury o kasę" polegli na prostym pytaniu. Zawrzało w całej Polsce
Jak założyć e-Tożsamość w PKO BP?
e-Tożsamość to środek identyfikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów prawa Unii Europejskiej, dotyczących identyfikacji elektronicznej i usług zaufania — czytamy na stronie internetowej PKO BP.
Bank PKO BP automatycznie utworzy dla klienta e-Tożsamość . Można jednak zrobić to także samodzielnie. Po zalogowaniu się do serwisu iPKO należy wybrać opcję "Utwórz e-Tożsamość" znajdującą się w sekcji e-Urząd. Usługa będzie aktywna po sprawdzeniu poprawności danych i weryfikacji operacji kodem.