Lidl codziennie przecenia te produkty. Mało kto zdaje sobie sprawę
Wielkie niespodzianki czekają na klientów Lidla, którzy wybiorą się na zakupy po godzinie 21:00. Niemiecki dyskont wychodzi naprzeciw wyzwaniom współczesności i walczy z marnowaniem żywności. W związku z tym codziennie przecenia wybrane produkty aż o 50 proc. tak, aby mogły one trafić w ręce usatysfakcjonowanych klientów. Na czym dokładnie polega akcja “Kupuję, nie marnuję”?
Sklepy walczą z marnowaniem żywności
Problem marnowania żywności jest problemem globalnym, ale przeciwdziałać mu może każdy z nas dzięki małym gestom. Wystarczy tylko nie kupować na zapas i regularnie przeglądać lodówkę, by w jej zakamarkach nie stały zapomniane produkty, które tracą ważność. Szkodliwemu i niepotrzebnemu zjawisku przeciwdziałają także sieci handlowe, decydujące się przeceniać artykuły, którym kończy się przydatność do spożycia. Taką akcję prowadzi np. Lidl .
Niemiecki dyskont prowadzi wiele inicjatyw, ale działania pod hasłem “Kupuję, nie marnuję” zasługują na szczególne docenienie. Niestety, mało który klient zdaje sobie sprawę z niespodzianek, jakie mogą na niego czekać w placówkach sieci. O szczegółach opowiedziała portalowi o2.pl przedstawicielka Lidla. Aleksandra Robaszkiewicz zdradziła, kiedy można upolować najlepsze okazje.
Lidl przecenia pieczywo i przekąski o 50 proc.
Jak się okazuje, po godzinie 21:00 we wszystkich sklepach pod szyldem Lidla można o 50 proc. taniej kupić wybrane produkty z działu piekarniczego .
Każdego dnia mamy w ofercie przecenione słodkie i słone przekąski, a w soboty przed niedzielami niehandlowymi oraz w dni poprzedzające święta obniżamy cenę chlebów, bułek oraz bagietek - wyjaśniła o2.pl Robaszkiewicz.
Celem akcji “Kupuję, nie marnuję” jest promocja sprzedaży produktów, które są w pełni wartościowe, ale których termin przydatności do spożycia dobiega końca. Stąd pomysł na wyprzedawanie pieczywa i wyrobów cukierniczych, które szybko czerstwieją i nie są sprzedawane w sklepach następnego dnia.
"Kupuję, nie marnuję". Niespodzianki dla klientów Lidla
Lidl zdaje się przywiązywać dużą wagę do tematu marnowania żywności i zapewnia, że jest firmą “społecznie odpowiedzialną”, dlatego tak istotne kwestie stawia sobie za swój priorytet.
Podejmujemy wiele działań w tym zakresie, w tym współpracę z Caritas Polska, Federacją Polskich Banków Żywności oraz prowadzenie wspomnianego projektu - przekazała przedstawicielka Lidla.
Dla wielu zaskoczeniem z pewnością będzie to, że akcja “Kupuję, nie marnuję” nie jest nowością. Zapoczątkowana została w marcu 2020 roku wraz z kampanią “Sztuka niemarnowania”.
Źródło: o2.pl