Goniec.pl Finanse Gigantyczna kara dla Canal+. UOKiK potwierdził nieprawidłowości: klienci byli wprowadzani w błąd
Mateusz Grochocki/East News; goniec.pl

Gigantyczna kara dla Canal+. UOKiK potwierdził nieprawidłowości: klienci byli wprowadzani w błąd

8 stycznia 2024
Autor tekstu: Agata Jaroszewska

Ogromna kara pieniężna dla Canal+. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił, iż klienci byli wprowadzani w błąd. UOKiK wskazał, że Canal+ Polska musi zapłacić 46 mln zł kary. Powodem były rozmowy z konsultantami, gdzie dochodziło do nieświadomego zawierania umowy równoległej. Wyjaśniamy szczegóły tej sprawy.

Canal+ z gigantyczną karą od UOKiK

Pieniądze, jakie zapłacić będzie musiał Canal+ Polska są ogromne. 46 milionów złotych kary w związku z praktykami, jakimi dopuszczała się firma wobec swoich klientów . Tomasz Chróstny nie miał wątpliwości, iż doszło do wielokrotnego działania na szkodę konsumentów.

Przedmiotem sprawy były rozmowy telefoniczne, jakie odbierały kolejne osoby. Konsultant Canal+ informował klienta, iż ten dostanie darmowy prezent. Nie było to jednak prawdą. Do UOKiK zaczęły napływać lawiny skarg.

Celibat księży będzie zniesiony? "Już teraz duchowni mają dzieci"

Canal+ musi zapłacić 46 milionów złotych

Zamiast bezpłatnego prezentu od Canal+ konsumenci nieświadomie podpisywali równoległą umowę . UOKiK wszedł w posiadanie rozmów konsultantów i klientów. Urzędnicy rozpoczęli analizowanie nagrań. Wniosek był konkretny. Klienci nie wiedzieli o zawarciu umowy do czasu, aż nie musieli za nią zapłacić.

ZOBACZ : Skarbówka wysyła specjalne listy. Jedno zdanie przeraża Polaków, to zapowiedź kontroli

- Wątpliwości Prezesa UOKiK wzbudziło ukrywanie rzeczywistego celu rozmowy. Konsultanci CANAL+ dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko “przynętą” do zawarcia nowej umowy długoterminowej. Niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali dodatkowe opłaty i zmianę umowy.  Pierwsze kilka miesięcy po rozmowie z konsultantem, telewizja była udostępniana bezpłatnie. Po upływie okresu bezpłatnego konsument nie miał możliwości rozwiązania umowy i musiał ponosić koszty wynikające z obydwu umów - czytamy w wyjaśnieniu UOKiK na temat wielomilionowej kary dla Canal+.

Klienci byli wprowadzani w błąd

46 milionów złotych kary nie jest przypadkiem . UOKiK wskazał w wyjaśnieniu swojej decyzji, iż konsultanci skłaniali klientów do podjęcia natychmiastowej decyzji stwierdzeniami, że j est to sytuacja wyjątkowa i dodawali, że liczba promocyjnych pakietów na darmową usługę jest limitowana . W nagranych rozmowach ujawniono również zawyżanie cen wyjściowych pakietów nawet o 50 proc.

ZOBACZ : Te filmy i seriale z PRL widział każdy. Wstyd nie znać chociaż połowy odpowiedzi

- Konsument powinien mieć zapewnioną transparentną i uczciwą obsługę ze strony przedsiębiorcy, pozwalającą mu na w pełni świadome zawarcie umowy. Konstruowanie skryptów rozmów sprzedażowych w taki sposób, by ukrywały realny cel rozmowy telefonicznej sprzedawcy z klientem oraz faktyczne koszty z jakimi wiąże się oferta, jest niedozwolone . Podkreślam, że wszystkie kluczowe elementy wpływające na decyzję konsumenta muszą być jawne i uczciwie przedstawione - poinformował Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Źródło: uokik

Awantura w TVN24, posłanka Lewicy nie wytrzymała. "Niech pan nie będzie śmieszny"
Media Rydzyka mobilizują słuchaczy. "Wspierać na każdej możliwej płaszczyźnie"
Obserwuj nas w
autor
Agata Jaroszewska

Redaktorka portalu Goniec.pl. Studiowałam na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Szkole Głównej Służby Pożarniczej. Interesuję się głównie problemami społecznymi oraz zagadnieniami związanymi z kulturą. W swojej pracy skupiam się na nagłaśnianiu ważnych i istotnych spraw w skali lokalnej, a do opisywanych spraw zawsze podchodzę bezstronnie. Moją pasją jest etnologia, szczególnie kwestie związane z kulturowym uwarunkowaniem społeczeństwa oraz dawne wierzenia. Szczególną uwagę przywiązuję do historii mówionej, gdzie nie ma jedynej i słusznej wersji wydarzeń historycznych. Przez trzy lata prowadziłam badania etnograficzne na terenie Ukrainy. Na Huculszczyźnie rozmawiałam ze świadkami historii na temat ich wspomnień o szkołach prowadzonych przez Polaków, czy prześladowaniu grekokatolików w czasie delegalizacji tego Kościoła na tamtejszych terenach.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
non-fiction wiadomości finanse technologia zdrowie rozrywka sport