Tysiące klientów dotrzymało zawyżone rachunki. PGE Obrót potwierdza, że doszło do pomyłki
PGE Obrót wystawiła faktury bez uwzględnienia zamrożonych cen prądu. Trzy razy wyższą kwotę za energię elektryczną otrzymało ok. 4000 klientów. Spółka wprawiła w niemałą konsternację wielu swoich odbiorców. Powodem miał być błąd w wewnętrznym systemie firmy. Teraz PGE Obrót informuje, co powinni zrobić poszkodowani klienci.
Duża pomyłka w PGE Obrót
Historię jednej z klientek, pani Moniki opisał portal TVN24. Kobieta otrzymała 30 czerwca od PGE Obrót faktury prognozowane za prąd na najbliższe miesiące. Ceny różniły się gigantycznie. Jak relacjonowała, wcześniej płaciła 186 zł, a teraz rachunek opiewał na kwotę 560 zł, mimo że zużycie prądu cały czas było na podobnym poziomie. Jak się okazało, w PGE Obrót nastąpiła gigantyczna pomyłka.
- Sprawdziłam zużycie i mam dokładnie takie samo, jak co roku. Taryfa naliczona teraz według prognozy to 1,06 zł, a powinno być z tarczą 0,40 - mówiła pani Monika.
Błędne faktury od PGE Obrót
Spółka PGE przyznała, że doszło do pomyłki i błędów w wyliczeniach. Jak się okazuje nie tylko u kobiety. Faktury ze złymi prognozami i cenami prądu otrzymało około 4 tysięcy klientów. Przedstawiciele wyjaśnili, że powodem tej pomyłki był wewnętrzny błąd w systemie bilingowym, w którym prowadzone są rozliczenia.
- PGE Obrót zidentyfikowała przypadki klientów, dla których zostały wystawione faktury bez uwzględnienia zamrożonych cen prądu. Błędne faktury trafiły do około 4 tys. odbiorców - poinformowało biuro prasowe firmy.
„Według obowiązujących przepisów, zamrożenie cen prądu na poziomie z 2022 roku obowiązuje do określonych limitów rocznego zużycia: 2 MWh rocznie dla gospodarstwa domowego, 2,6 MWh dla gospodarstw domowych z osobami z niepełnosprawnościami i 3 MWh w przypadku rodzin z Kartą Dużej Rodziny oraz rolników. Zużycie prądu ponad limit będzie rozliczane po 858,54 zł za MWh (z VAT i akcyzą)”- czytamy na stronie spółki.
Co teraz czeka klientów?
Spółka PGE Obrót zapewniła, że „zidentyfikowała wszystkich odbiorców, których dotyczył błąd i rozpoczęła informowanie klientów zaakceptowanymi przez nich kanałami komunikacji (SMS, -mail lub poczta tradycyjna) o zaistniałej sytuacji, oraz że nie muszą opłacać tych faktur".
Do klientów mają trafić skorygowane faktury, z poprawionymi i właściwymi stawkami.
Źródło: TVN24/PGE Obrót