Storytel razem z SEXEDPL odczarowuje mity związane z seksem i seksualnością. Słyszeliście już o kampanii "(Nie) mówmy o seksie"?
W maju Storytel wystartował z kampanią "(Nie) mówmy o seksie", w ramach której w aplikacji pojawiło się 6 słuchowisk poruszających tematy seksu, ludzkiej seksualności i związanych z nim tabu. Słuchowiska zostały przygotowane we współpracy z fundacją SEXEDPL. Za przygotowanie i promocję kampanii odpowiedzialne są agencje Przestrzeń i Polot oraz agencja digital marketingu Tigers.
Nie mówmy o seksie! A może jednak?
Projekt "(Nie) mówmy o seksie" to odpowiedź obu marek na wciąż niewystarczającą społeczną edukację seksualną. Kampania Storytel i fundacji SEXEDPL powstała, by w angażującej formie poruszyć szerokie spektrum zagadnień związanych z seksem i ludzką seksualnością. W centrum całej kampanii znalazło się 6 specjalnie na tę okazję napisanych słuchowisk, które poruszają tematy takie jak brak orgazmu u kobiet, kwestia komunikacji na polu seksualności, uzależnienie od pornografii czy seksualność seniorów, ale też na przykład zbyt duże skupienie na codziennych obowiązkach, na czym cierpi nasze życie seksualne.
Uznani aktorzy i pisarze wzięli udział w kampanii "(Nie) mówmy o seksie"
Do napisania 6 słuchowisk wchodzących w skład kampanii zaproszono uznanych polskich autorów tekstów i pisarzy: Wita Szostaka, Grzegorza Uzdańskiego, Magdalenę Salik, Dominikę Słowik, Agnieszkę Jelonek i Martę Guzowską. W nagranie słuchowisk zaangażowano zaś popularnych i uznanych polskich aktorów i aktorki - słuchowiska czytają m.in. Maciej Musiał, Ola Domańska, Łukasz Simlat, Kasia Sawczuk, Sandra Drzymalska, Paulina Gałązka, Piotr Pacek, Marta Lipińska i Sebastian Dela, którzy wcielili się w role poszczególnych bohaterów opowiadań i narratorów.
(Nie) mówmy o seksie - nie tylko słuchowiska
Seria 6 słuchowisk do znalezienia w aplikacji Storytel to jednak nie wszystko, co pojawi się w ramach kampanii "(Nie) mówmy o seksie". Chcąc pokazać absurdalność braku rozmów o seksie w polskim społeczeństwie, marka zdecydowała się promować historie w przewrotny sposób - tworząc pieśń, mającą pełnić rolę emanacji społecznej cenzury. Utrzymana w naiwnej tonacji zachęca, by "nie tykać", "nie mówić", udawać, że seks nie istnieje.
Do utworu napisanego przez Ryfa Ri z muzyką Wojtka Urbańskiego i Łukasza Palkiewicza powstał teledysk, w którym w rolę ubranych w alby strażników cnót wcielili się aktorzy czytający słuchowiska. Artyści pojawiają się w codziennych, intymnych sytuacjach, nawołując zaskoczonych bohaterów klipu do zaniechania myśli i czynów związanych z seksem. Za ideę kreatywną kampanii i teledysku odpowiedzialne są agencje Przestrzeń i Polot. Spot wyreżyserował Tomasz Misiukiewicz, za produkcję odpowiada Don’t Panic Production.
Zapytaliśmy Polaków o ich doświadczenia, poglądy i pragnienia. Czy używają eufemizmów? A może o sprawach łóżkowych mówią wprost i bez rumieńców? Sprawdźmy.