Popularna sieć marketów zamyka kolejne sklepy w Polsce. Podano lokalizacje
Znana francuska sieć hipermarketów prowadzi gruntowną analizę swoich placówek w Polsce. Zdecydowano już o zamknięciu kilku sklepów i zwolnieniu pracowników. To konsekwencja sporych strat, jakie spółka zanotowała w ubiegłym roku.
Sieć E.Leclerc zanotowała straty
Pierwszy sklep pod szyldem marki E.Leclerc otwarto na warszawskim Ursynowie w 1995 roku. W ciągu niemal 30 lat firma zyskała dużą popularność w naszym kraju, a tworzą ją obecnie hipermarkety, supermarkety, centra handlowe oraz stacje benzynowe.
Spólka Galec, do której należy sieć E.Leclerc, odnotowała w 2023 roku przychody ze sprzedaży netto w wysokości 31,5 mln zł. Stanowi to wzrost w porównaniu do 21,9 mln zł w 2022 roku na polskim rynku. Jak podaje serwis dlahandlu.pl, przychody operacyjne wzrosły do 1,3 mln zł z 77 tys. zł w poprzednim roku. Mimo tego spółka zakończyła 2023 rok stratą netto w wysokości 3,3 mln zł. Natomiast rok wcześniej zanotowała zysk w wysokości 4,3 mln zł.
W czerwcu sieć podała, że 36 sklepów E.Leclerc w Polsce osiągnęło wzrost obrotów na poziomie 4,6 proc. To efekt realizacji nowej strategii rozwoju marki na polskim rynku, która łączy się z zamykaniem placówek.
Znana sieć zamyka sklepy w Polsce
Spółka Galec podjęła decyzję, że zamknięte zostaną cztery sklepy w: Kędzierzynie-Koźlu, Koninie, Malborku oraz Poznaniu. Ma to wpłynąć na przyszły rozwój marki.
Zamknięcie czterech sklepów to trudna decyzja ze względu na konsekwencje dla dotkniętych nią zespołów pracowniczych, jednak pozwala ona na efektywne wykorzystanie zasobów i zapewnienie przyszłego rozwoju marki, który będzie wymagał narzędzi logistycznych na międzynarodowym poziomie oraz efektywnego formatu supermarketu. Warto zauważyć, że wpływ tych 4 lokalizacji na obroty jest ograniczony, a podejmowane działania wobec pozostałych sklepów skompensują utratę wolumenu wynikającą z zamknięć – powiedział niedawno Jean-Philippe Magre, prezes E.Leclerc Polska, cytowany w serwisie dlahandlu.pl.
Nie tylko E.Leclerc
Zobacz: Niepokojące wieści ws. Poczty Polskiej, a jednak. Prezes w końcu wyjawił plan
Decyzje o zamykaniu swoich placówek w Polsce podjął niedawno również Carrefour. Na koniec marca 2024 r. francuski gigant miał w Polsce 813 placówek, a rok wcześniej było ich 841. Zlikwidowano więc kolejnych 28, choć były to głównie mniejsze sklepy osiedlowe, także działające w systemie franczyzowym. Według wyjaśnień spółki ma być to konsekwencja inflacji i dużej presji ze strony konkurencji.