Goniec.pl Wiadomości Podszywają się pod Marka Czyża z "19.30". Widzowie aż oniemieli, gdy to zobaczyli
screen wideo tvp1

Podszywają się pod Marka Czyża z "19.30". Widzowie aż oniemieli, gdy to zobaczyli

14 stycznia 2024
Autor tekstu: Laura Młodochowska

Wizerunek TVP, programu 19:30 i samego prowadzącego został wykorzystany przez oszustów do promowania niebezpiecznej aplikacji do hazardu. Stworzono wideo, na którym podszyto się pod Marka Czyża, a także bank PKO BP. Deepfake z wykorzystaniem sztucznej inteligencji zachęca do korzystania z aplikacji do hazardu.

To kolejny skandal z użyciem deepfake dotykający znanych polskich twarzy

Niedawno w wątpliwym moralnie celu wykorzystano wizerunek prezydenta Polski. Na nagraniu deepfake opublikowanym na platformie YouTube „Andrzej Duda” obiecywał 4 tys. zł dla każdego Polaka. Mimo, iż synchronizacja dźwięku większości zapewniła widzów o oszustwie, wielu mogło uwierzyć z dzieło sztucznej inteligencji. Od czasu incydentu z wykorzystaniem wizerunku Baracka Obamy mówi się, że technologia deep fake stanowi poważne zagrożenie chociażby ze względu na manipulowanie opinią publiczną.

Znaleziono ciało 60-latki. Wcześniej powiedziała mężowi, że leży w śniegu ze złamaną nogą

Deepfake z Markiem Czyżem i TVP w reklamie niebezpiecznej aplikacji

Wizerunek kolejnej znanej osoby, stworzony za pomocą deepfake, został ponownie wykorzystany w celu reklamowania aplikacji do hazardu. Tym razem padło na Marka Czyża, a także całą stacje TVP i program 19:30. Bezprawnie wykorzystano logo stacji oraz programu, po czym do filmu wykorzystano twarz Marka Czyża z podłożonymi przez sztuczną inteligencje słowami. W wygenerowanym przez AI filmie prezenter opowiada o kobiecie z Warszawy, która została milionerką z użyciem specjalnej aplikacji.

Deepfake to poważne zagrożenie

Materiał został rozrzucony po serwisach społecznościowych w celu promowania niebezpiecznej aplikacji hazardowej. W fałszywej „reklamie” wykorzystano także wizerunek banku PKO BP oraz znanego amerykańskiego youtubera o pseudonimie Mr Beast. Nagranie brutalnie ujawnia, że sztuczna inteligencja pozwala na tworzenie coraz wiarygodniejszych materiałów deepfake, przez co stwarzają coraz poważniejsze zagrożenie. Reklama zdaje się być usunięta z mediów społecznościowych, natomiast niezaprzeczalnie mogła ona doprowadzić do skorzystania niektórych rodaków z niebezpiecznej aplikacji. Poniżej screen reklamy, którą można było zobaczyć na wielu stronach.

Źródło: Interia.pl, Gazeta.pl

Znaleziono ciało 60-latki. Wcześniej powiedziała mężowi, że leży w śniegu ze złamaną nogą
Nowe władze TVP zdecydowały. Wiadomo, co dalej z Elżbietą Jaworowicz
Obserwuj nas w
autor
Laura Młodochowska

Redaktorka portalu Goniec.pl. Ukończyłam politologię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, a już niedługo stanę się także magistrem dziennikarstwa. Poza polityką pasjonują mnie także zagadnienia komunikacji międzykulturowej i moda w wersji haute couture. W wolnym czasie oglądam wideoeseje na YouTubie oraz nadrabiam klasyki literatury.

 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
non-fiction wiadomości finanse technologia zdrowie rozrywka sport