Goniec.pl Technologia PKO Bank Polski wprowadza zmiany w autoryzacji logowania
Goniec.pl

PKO Bank Polski wprowadza zmiany w autoryzacji logowania

6 lutego 2022
Autor tekstu: Ada Rymaszewska

PKO Bank Polski zapowiada zmiany w procedurze logowania do serwisu internetowego iPKO. Wkrótce, aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników, wprowadzony zostanie trzeci sposób weryfikacji, co oznacza, że jeśli nie korzystamy z dotychczasowych zabezpieczeń, logowanie potwierdzać będzie można także swoim narzędziem autoryzacji.

Największy bank uniwersalny w Polsce zmienia sposób logowania do serwisu iPKO i wprowadza kolejny poziom autoryzacji. Jak zaznaczono w komunikacie do klientów, chodzi o upewnienie się, że dostęp do serwisu mają tylko uprawnione osoby.

PKO BP wprowadza dodatkową autoryzację

Już wkrótce, logując się do iPKO, poza podaniem hasła procedurę trzeba będzie potwierdzić na jeden z trzech sposobów. Możemy od razu dodać tzw. urządzenie zaufane , a wtedy przyszłe logowanie i autoryzowanie transakcji na tym sprzęcie będzie szybsze i łatwiejsze, a jednocześnie nie zablokuje to możliwości logowania się na innych smartfonach czy komputerach.

Drugą opcją jest włączenie dwuetapowego logowania, a trzecią, zupełnie nową, potwierdzanie za pomocą narzędzia autoryzacji . Jak wyjaśnia bank, jeśli nie zalogujemy się korzystając z pierwszych dwóch opcji, po wpisaniu hasła do iPKO zobaczymy ekran z możliwością dodania urządzenia zaufanego.

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo

Ci, którzy nie zdecydują się na dodanie urządzenia i klikną pole "Przejdź do serwisu" będą musieli potwierdzić logowanie mobilną autoryzacją, kodem SMS lub kodem ze zdrapki. Jeśli jednak często korzystamy z serwisu iPKO na danym urządzeniu, warto dodać je do zaufanych.

Zmiany będą wprowadzane stopniowo. Co ważne, jeśli logujemy się z urządzenia zaufanego lub za pomocą dwuetapowego logowania, to w takim przypadku nic się nie zmieni.

Banki ostrzegają przed oszustwami

Ostatnio PKO BP informował swoich klientów także o oszustwach polegających na podszywaniu się pod bank i rozsyłaniu e-maili z załącznikiem zawierającym złośliwe oprogramowanie.

ING Bank Śląski przestrzegał z kolei przed SMS-ami o rzekomej próbie włamania do konta bankowego , a Santander Bank Polska przed fałszywymi wiadomościami w mediach społecznościowych . Oszuści zachęcali do inwestycji mającej przynieść wysokie benefity.

Pojawiło się też nowe oszustwo "na Blika" . W ramach tej kampanii przestępcy wysyłają SMS-y z informacją o przelewie 450 zł przesłanych na nasz telefon.

PKO BP podjęło także próbę walki z tzw. spoofingiem. Chodzi o działanie oszustów, którzy podszywają się pod pracowników banku i wyłudzają dane. Gdy dzwonią do klienta na jego telefonie wyświetla się numer banku, więc łatwo wpaść w pułapkę. Od teraz jednak w trakcie rozmowy z konsultantem na nasz telefon zostanie wysłane powiadomienie z push z danymi pracownika banku. W takim przypadku będzie można poprosić dzwoniącego o podanie tych danych, a jeśli te okażą się poprawne, zatwierdzić je PIN-em do IKO w ciągu 2 minut.

Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami z Twojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec.pl

źródło: PKO BP, TVN24 BiS

Obserwuj nas w
autor
Ada Rymaszewska

Redaktorka portalu Goniec.pl. Wcześniej pracowałam w redakcjach TVN24, Kontakt24 oraz b2-biznes.pl. Jestem absolwentką dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, a obecnie studiuję politologię. Interesuję się polityką, lubię być na bieżąco z wydarzeniami z kraju i ze świata.

 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
non-fiction wiadomości finanse technologia zdrowie rozrywka sport