Goniec.pl Telewizja TVP zanotowało duże spadki oglądalności. Polacy preferują programy stacji TVN24
Jan Bielecki/East News

TVP zanotowało duże spadki oglądalności. Polacy preferują programy stacji TVN24

10 sierpnia 2021
Autor tekstu: Ada Rymaszewska

TVN24 liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w Polsce w lipcu 2021 r. To zła wiadomość dla konkurującej ze stacją Telewizji Polskiej, która odnotowała gigantyczny spadek.

Najnowsze wyniki badań są efektem analizy przeprowadzonej przez Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Raport opublikował portal wirtualnemedia.pl.

Duże spadki oglądalności

Z udostępnionych danych wynika, że stację TVN24 w lipcu 2021 r. oglądało średnio 5,39 proc. widzów . W porównaniu do lipca 2020 r. oglądalność TVN24 spadła o 8 proc. Na drugim miejscu znalazło się TVP Info z wynikiem 4,06 proc . Tu jednak wynik jest bardziej porażający, gdyż stacja zaliczyła spadek aż o 25,35 proc.

Podium uzupełniła stacja Polsat News. W lipcu 2021 r. kanał miał 2 proc. udziału (spadek względem lipca 2020 r. o 7,28 proc.). Kolejne miejsce zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,05 proc. Pierwszą piątkę zamyka TVN24 BiS, który odnotował największy spadek (w dół o 27,36 proc.).

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo

Słabe wyniki TVP Info

Najwięcej powodów do zmartwień ma TVP Info, które wciąż próbuje wybić się na lidera na rynku mediów informacyjnych. Przegrana z kanałem TVN24 musi być ogromnym ciosem dla prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego, który lubi chwalić się wynikami oglądalności swoich programów.

Przypomnijmy jednak, że Kurski nie opiera się na danych Nielsena, uznawanych przez pozostałych nadawców, lecz na metodzie pomiarów MOR. Czyni tak, ponieważ uważa, że wyniki Nielsena są zaniżane, a firma konsekwentnie uniemożliwia przeprowadzanie audytu.

Jednym z wielu przykładów może być transmitowany w sierpniu 2020 r. przez TVP1 półfinałowy mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Paris Saint-Germain a Bayernem Monachium, który według danych Nielsen Audience Measurement oglądało 2,93 mln widzów, a MOR - aż 4,31 mln.

Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami ze swojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec.pl

Źródło: wp.pl, wirtualnemedia.pl, onet.pl

Obserwuj nas w
autor
Ada Rymaszewska

Redaktorka portalu Goniec.pl. Wcześniej pracowałam w redakcjach TVN24, Kontakt24 oraz b2-biznes.pl. Jestem absolwentką dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, a obecnie studiuję politologię. Interesuję się polityką, lubię być na bieżąco z wydarzeniami z kraju i ze świata.

 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
wiadomości fakty społeczeństwo telewizja finanse rozrywka sport