Goniec.pl Wiadomości Przykre, jak pasażerowie potraktowali psa przewodnika. Niewidomy aż się popłakał
twitter.com/@Kika_GuideDog

Przykre, jak pasażerowie potraktowali psa przewodnika. Niewidomy aż się popłakał

30 grudnia 2022
Autor tekstu: Jakub Franek

Pomimo edukacji i kampanii społecznych, ludzie nadal często nie zwracają uwagi na niepełnosprawnych. Przekonał się o tym Amit Patel, były lekarz, który kilka lat temu stracił wzrok, i jego pies-przewodnik Kika.

"Poczułem się bezużyteczny, nie mogłem jej pomóc"

Zdarzenie miało miejsce w południowo-wschodniej Anglii. Amit Patel, były lekarz, który utracił wzrok kilka lat temu, szedł z jego psem-przewodnikiem, Kiką, na stację kolejową. Padało, ulice były mokre, a futro suczki było całe przesiąknięte wodą.

Wchodząc do pociągu poprosił swojego psa przewodnika o znalezienie miejsca. Żaden z pasażerów mu jednak nie ustąpił, nie było nawet miejsca, w którym mógłby się złapać, aby nie stracić równowagi. Cała podłoga była mokra, kiedy jego pociąg ruszył, a mokre łapy Kiki ślizgały się po podłodze.

- Ludzie są tacy samolubni. Kiedy ktoś potrzebuje pomocy, większość udaje, że tego nie widzi. To było przykre, kiedy szukałem czegoś, czego mógłbym się chwycić, a nikt mi nie pomógł. Martwiłem się o Kikę, żeby nic się jej nie stało. Ludzie natomiast podeptali jej ogon. [...] Była zrozpaczona. Ona opiekuje się mną codziennie, a ja poczułem się bezużyteczny, że ja nie mogłem jej pomóc - wspomina.

Pamiętajmy o niepełnosprawnych

Niestety, ludzie w komunikacji zbiorowej często zapominają o potrzebach osób starszych i niepełnosprawnych. Specjalnie wyznaczone miejsca w pociągach i tramwajach są często zajmowane przez ludzi, którzy są w pełni sprawni, zabierając je najbardziej potrzebującym. Sam Amit stara się temu przeciwdziałać.

- Niestety jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że ludzie nas ignorują, kiedy potrzebujemy pomocy. Kiedyś przyczepiłem Kice kamerę, która zarejestrowała zachowanie pasażerów i personelu. Po wszystkim otrzymałem przeprosiny od pracowników stacji - mówi.

Pamięć o osobach ze szczególnymi potrzebami nie powinna jednak ograniczać się tylko do przeprosin personelu. My jako pasażerowie mamy obowiązek zadbać o dostępność miejsc dla niepełnosprawnych.

Artykuły polecane przez Goniec.pl:

źródło: mirror.co.uk

Obserwuj nas w
autor
Jakub Franek

Jestem studentem III roku prawa UMK. Szczególnie interesuję się technikami kryminalistycznymi i historią ich rozwoju. Jednocześnie mam słabość do starych filmów sensacyjnych i gier fabularnych. W chwilach wolnych zajmuję się sadem słuchając audiobooków.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
non-fiction wiadomości finanse technologia zdrowie rozrywka sport