Problemy z internetem i telewizją w całej Polsce. Znamy przyczyny wielkiej awarii
Od piątku 1 września klienci Netii skarżą się na duże problemy, które dotyczą dostępu do telewizji oraz internetu. Okazało się, że awaria objęła całą Polskę. Sieć zdecydowała się na wydanie komunikatu, poinformowała wówczas, że za kłopotami abonentów stoi złożony atak typu DDoS.
Awaria telewizji i internetu
W ciągu ostatnich dni klienci Netii mieli zacząć skarżyć się na problem z dostępem do internetu oraz telewizji. Spółka postanowiła odnieść się do tej sytuacji, tłumacząc swoim użytkownikom, co za tym stoi.
- Od piątkowego wieczoru infrastruktura sieciowa Grupy Netia jest celem wyjątkowo silnego, długotrwałego i złożonego ataku typu DDoS, który powoduje okresowe zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu usług dostępowych u części Naszych Klientów - możemy przeczytać na oświadczeniu Netii, zamieszczonym za jej oficjalnym koncie na Facebooku.
Jakie kroki podjęła Netia?
Dodatkowo Grupa Netia informuje także, że podjęła właściwe kroki w tej sprawie. Zdecydowano, by poinformować o zaistniałej sytuacji odpowiednie służby oraz o dokonaniu wszelkich starań, by zadowolić klientów, którzy muszą aktualnie mierzyć się z niedogodnościami.
- O sytuacji zostały poinformowane właściwe służby i instytucje. Nasi specjaliści dokładają wszelkich starań, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie - informuje Grupa Netia. Przy okazji abonenci zostali przeproszeni za utrudnienia, które niespodziewanie ich spotkały. Nie ma jednak podanej informacji dotyczącej tego, kiedy łącze znów zacznie poprawnie działać.
Klienci Netii są niezadowoleni z sytuacji, która ich spotkała
Pierwsze zgłoszenia abonentów o problemach z łącznością Netii miały pojawiać się już 1 września, jednak firma wówczas miała przepraszać za problemy i obiecywać, że “technicy dokładają wszelkich starań, aby możliwie jak najszybciej usunąć awarię”, jednocześnie mając nadzieję, że niedługo łącze zacznie działać prawidłowo.
Pod postem informacyjnym, jaki zamieściła Grupa Netia, klienci zostawili mnóstwo komentarzy, w których jawnie narzekali na niedogodności, jakie ich spotkały. Oczekują rabatu za brak prawidłowe działanie sieci i telewizji.
“Ludzie pracują zdalnie. Proszę o wystawienie oficjalnego komunikatu do mojego pracodawcy, że z powodu Państwa niedopatrzeń nie jestem w stanie wykonywać obowiązków zawodowych”, “Tragedia. Od piątku zero telewizji, internetu, za co my płacimy?”, “Wszystko można zrozumieć, nawet ataki hakerskie, ale nie brak informacji. Są ludzie, którzy pracują on-line i potem świecą oczami przed swoimi klientami i muszą się tłumaczyć. Danymi komórkowymi nie pociągnę swojej pracy”, “Ja mam nadzieję, że faktura zostanie odpowiednio skorygowana” - piszą internauci.