NFZ będzie dzwonił z ankietą do pacjentów, którzy byli niedawno w szpitalu
Osoby przebywające niedawno w szpitalu otrzymają telefon z Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). Minister zdrowia Adam Niedzielski potwierdza, że ankieterzy zadadzą w imieniu NFZ dziewięć pytań. Celem ma być poprawienie jakości oferowanych przez służbę zdrowia świadczeń.
- Od 26 października ruszamy z ankietą oceny doświadczeń pacjenta z pobytu w szpitalu - poinformował w poniedziałek 25 października minister Adam Niedzielski .
Szef resortu zdrowia z góry podziękował wszystkim pacjentom, którzy odbiorą telefon i odpowiedzą na pytania zadawane przez ankieterów . NFZ ujawniło, o co zapyta osoby przebywające niedawno w szpitalu.
NFZ będzie dzwonić do pacjentów
- Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów - zapewnia w specjalnym komunikacie NFZ. Specjalna akcja ma pomóc w podnoszeniu usług świadczonych nie tylko przez szpitale w całej Polsce, ale przede wszystkim w ustaleniu największych bolączek systemu służby zdrowia .
Pozostała część artykułu pod materiałem wideo
Akcja NFZ i Ministerstwa Zdrowia rozpocznie się we wtorek, 26 października. Telefony od ankieterów otrzymają tylko ci pacjenci, którzy w ostatnim czasie byli hospitalizowani .
W komunikacie zamieszczono ważny apel. - Prosimy, aby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali) - zastrzega NFZ.
Podkreślono, że to ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa . Ankieterzy nie będą zadawać żadnych personalnych pytań, a jedynie dziewięć konkretnych zagadnień ustalonych z Narodowym Funduszem Zdrowia .
Pacjenci odpowiedzą na konkretne pytania
Ankieta przeprowadzana przez NFZ i resort Adama Niedzielskiego jest w pełni anonimowa . Ankieterzy, którzy będą dzwonić do pacjentów, będą znali jedynie ich płeć, numer telefonu oraz szpital, gdzie i na co ci byli ostatnio leczeni.
Osoby, które otrzymają specjalny telefon, będą oceniać pytania w skali od 1-10 . NFZ ujawniło, o co zapyta pacjentów.
Oto dziewięć pytań przygotowanych dla Polek i Polaków, którzy niedawno byli w szpitalu :
-
Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu ?
-
Jaka była jakość wyżywienia ?
-
Czy komunikacja była zrozumiała?
-
Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
-
Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne ?
-
Czy bezpośrednie otoczenie było czyste ?
-
Czy w nocy była cisza ?
-
Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu ?
-
Jakie jest p rawdopodobieństwo polecenia szpitala ?
Wszystkie wątpliwości można zgłaszać na specjalną infolinię
W specjalnym komunikacie NFZ podkreślił, że w każdym przypadku poczucia, że ankieter przekracza linię i pyta o dane osobowe, informacje na temat takiego incydentu można zgłaszać do centrali .
- Mamy bazę ankieterów, którzy dzwonią w naszym imieniu - zapewniło NFZ. - W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić ich tożsamość w naszej infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590 - dodano w komunikacie.
Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:
-
Oliwia Bieniuk rozpłakała się w "Tańcu z Gwiazdami". Na parkiet wbiegł jej ojciec
-
Pokaz burleski w programie "Mam Talent". Żenujące komentarze jurorów
-
Wiceminister zdrowia zabrał głos ws. zamykania cmentarzy. "Decyzje będą podejmowane punktowo"
Jeżeli chcesz się podzielić informacjami ze swojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec. pl
Źródło: nfz.gov.pl